نایب‌رئیس هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان اصفهان گفت: به دلیل مشکل بودجه تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی انگلیس کم شده، اما تلاش شده است تا آماده‌ترین ورزشکاران به این مسابقات اعزام شوند.
سهیلا خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: ورزشکاران اصفهانی نیز با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتند با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام می‌شوند و انتظارم داریم با مدال‌های خوش‌رنگ بازگردند.
وی افزود: کاروان ورزشکاران پیوند اعضای ایران شب گذشته (چهارشنبه) با ۶۰ ورزشکار به بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص عازم انگلیس می‌شوند که از این تعداد 7 بازیکن از اصفهان هستند.
وی افزود: با توجه به مشکل بودجه‌ای که وجود دارد، فدراسیون تصمیم گرفته است تا تعداد ورزشکاران اعزامی را کاهش دهد و در مقابل ورزشکاران بتوانند در هر تعداد رشته‌ای که امکان دارد شرکت کنند، به‌عنوان‌مثال 7 ورزشکار اعزامی از اصفهان در 11 رشته ورزشی شرکت می‌کنند.
نایب‌رئیس هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان اصفهان در خصوص اسامی اعزامی به مسابقات نیوکاسل انگلیس گفت: در این دوره از مسابقات نرگس کمالی در بدمینتون، رضوان نجارزاده در اسکواش و بدمینتون، مریم شریفی در رشته پرتاب‌ها (وزنه، دیسک، توپ، نیزه)، سعید تسلیمی در دارت، تیرو کمان و بولینگ، سید مرتضی افضلی در دارت و پتانگ، علیرضا روح‌پرور زاده در دارت و پتانگ و بابک فتاحی در تنیس روی میز نمایندگان اصفهان در این دوره هستند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تمام هیئت‌های ورزشی مرتبط همکاری بسیاری خوبی با ما داشتند و ورزشکاران توانستند تمرینات خوب و مستمری را سپری کنند و با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام می‌شوند و امیدوار هستیم علیرغم کاهش نفرات بتوانیم مدال‌های خوبی را به دست آوریم.
وی خاطرنشان کرد: بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص از ۲۶ مرداد تا دوم شهریور در ۱۸ رشته ورزشی در نیوکاسل انگلیس برگزار می‌شود و ورزشکاران ایران در ۱۲ رشته ورزشی بدمینتون، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، دوچرخه‌سواری، شنا، بولینگ، اسکواش، دوی جاده، دوومیدانی و تیروکمان در این دوره از مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.
خانی اظهار کرد: مسابقات جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و کاروان ایران در ۲ دوره قبل این مسابقات که در آرژانتین و اسپانیا برگزار شد در جایگاه ششم قرار گرفت و امیدوارم هستیم بتوانیم در این دوره جایگاه خوبی کسب کنیم.
وی در خصوص وضعیت هیئت بیماران خاص استان اصفهان نیز گفت: با مشکلات زیادی ازجمله کمبود بودجه، نبود سالن و فضای لازم برای تمرین و ... روبرو هستیم. در هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا آنچه در اولویت است بحث همگانی است چراکه به دنبال آن هستیم که نفرات بیشتری را وارد محیط ورزش کنیم تا در مسیر بازگشت به‌سلامتی جسمی و روحی عملکرد بهتری داشته باشند.
وی افزود: در هیئت بیماران خاص در 16 رشته ورزشی برای 6 گروه بیماری در حال فعالیت هستیم و هر گروه شرایط خاص خود را دارند، البته هیئت‌های استانی تاکنون همکاری خوبی با ما داشتند و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از طریق تعاملاتی که با شهرداری و شورای شهر داریم، بتوانیم سالن در اختیار بگیریم و خدمات بیشتر و بهتری را در اختیار ورزشکارانمان قرار دهیم.
خانی همچنین در خصوص احداث مجموعه ورزشی اختصاصی بیماران خاص با کمک خیرین ورزشیار گفت: جلسات متعددی با "هدایت" یکی از خیران ورزشیار اصفهان داشتیم و ایشان قبول کردند که در صورت اختصاص یک زمین وقف شده به نام بیماران خاص و پیوند اعضا بلافاصله ساخت یک مجموعه ورزشی برای بیماران خاص و پیوند اعضا را آغاز کنند، که در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرده دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد اما در تلاش هستند دستورالعمل آن را از طریق مراجع قانونی گرفته و به هیئت ارجاع دهند. کدخبرنگار:13042

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.