عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: رفتار اخلاقی کلید ثبات و پایداری بلند مدت کسب و کار است .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، صلاح‌الدین ایزدفر سه شنبه 22 مرداد در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس، گفت: افزایش رضایتمندی و اعتماد مشتریان، بهبود رفتار سازمانی و افزایش درآمد از مزایای اخلاق حرفه ای در محیط کسب و کار است .

وی افزود: اخلاق حرفه‌ای کسب و کار یکی از موارد مهم و موثر در موفقیت اقتصادی است که تمرکز بر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن، می‌تواند مبنایی برای برقراری ارتباطات مستحکم با طرفین کسب و کار باشد که ثبات کسب و کار را در بلند مدت تضمین می‌کند .

ایزدفر با بیان اینکه رفتار اخلاقی در کسب و کار موارد بسیاری را شامل می شود، گفت: رفتار غیر اخلاقی ممکن است در مدت زمان کوتاه مزایایی داشته باشد اما در بلند مدت به کسب و کار آسیب وارد می کند و پایداری آن را به خطر می اندازد اما اخلاقی عمل کردن نتیجه ای به مراتب مفید دارد .

وی اضافه کرد: رفتار اخلاقی حرفه ای امروز مورد توجه همگان است و این درحالیست که این رفتار ناشی از اصول کاری درست و شناخته شده است که فعالان بخش اقتصادی استان باید این اصول را مد نظر قرار دهند .

ایزدفر با بیان اینکه اصول اخلاقی و غیر اخلاقی در هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: پایبندی به فرهنگ اصیل و ارزش ها در هر کسب و کار می تواند نکته مهمی برای ذی نفعان و مخاطبان آن باشد .

حسین کمالی سروستانی نائب رئیس نائب رییس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس نیز؛ ارتقای سطح اخلاق حرفه ای در محیط کسب و کار، ترویج رعایت مبانی اخلاقی توسط اعضای اتاق بازرگانی، نهادینه نمودن آیین اخلاق حرفهای و اصلاح و بهبود آن، تدوین آیین نامه اخلاق حرفهای کسب و کار اعضای اتاق بازرگانی، کمک به تحکیم و گسترش فضای رقابت سالم در بین اعضای اتاق ، انتقال تجربه شرکت‌های موفق خارجی در زمینه اخلاق حرفه‌ای و بررسی و مرور تجارب شرکت‌های موفق داخلی از طریق مشارکت آنان در ارتباط با اخلاق حرفه‌ای را از اهداف این کمیسیون برشمرد.

در این جلسه بر موضوع های آسیب شناسی و بررسی ایرادات و ضعفهای اخلاقی در محیط های کسب و کار، زوم حضور اعضای اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف معدن، صنعت، کشاورزی، تجارت و خدمات در جلسات کمیسیون، ایجاد و گسترش استاندارد اخلاق کسب و کار در قالب کمپین در استان، انجام پروژه پژوهشی با عنوان مروری بر منشورهای اخلاقی کسب و کارهای ایران و ایجاد کمیته های زیر مجموعه بحث و تبادل نظر شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.