سید احمدرضا دستغیب روز  پنجشنبه مصادف با ۱۷ مرداد و روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز استان فارس افزود: شورا پارلمان شهری و محلی برای شکل‌گیری مشورت است و باید بحث و تبادل نظر بین اعضاء آن صورت گیرد و این مباحث بصورت کاملا  آزادانه و جدی دنبال شود.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: تاکید من و سایر اعضاء شورای شهر شیراز که همگی عضو لیست امید بودند از ابتدای روی کارآمدن شورای پنجم این بوده که همه در برابر رای خودشان مسئول هستند و تاکنون نیز کار بر مبنای همین مسئله پیش رفته و این یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره شورا است که اعضاء اصول دموکراسی را به درستی تمرین و اجرا می‌کنند.

وی شورای شهر را محل گفت و گو و چانه زنی دانست و معتقد است که اگر جز این باشد جای نگران است.

دستغیب گفت و گو و حتی تفاوت نظر در موضوعات مختلف و پافشاری اعضاء بر روی موضع خود و حتی در برخی موارد بروز جدل لفظی را یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های شورای پنجم عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: برای خدمت به شهروندان همه دست دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مسئولیت دارند و باید با همکاری و تعامل در جهت خدمت به مردم گام بردارند که بخش مهمی از این مسئولیت بر عهده خبرنگاران و رسانه‌ها است.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: اگر شورای شهر طرح‎ها و لوایح خوبی تدوین و مصوب کند اما در اجرا بخوبی انجام نشود و یا رسانه‌ها مشکلات و مطالبات مردمی را به درستی به گوش مسئولان نرسانند قطعا در نهایت شهر توسعه مدنظر را تجربه نخواهد کرد.

وی وظیفه اصلی شورای شهر را در حوزه قانون‌گذاری دانست و اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند به کمک شورا و مدیریت شهری برای توسعه شهر بیاید مشارکت مردم است  که نقش خبرنگار و رسانه‌ها در این جهت بسیار حائز اهمیت است.

ایرنا رسانه پیشرو 

رئیس شورای شهر شیراز  در ادامه این نشست گفت: ایرنا همیشه پیشرو و فعال بوده و ارتباطی دو سویه با مسولین و مردم برقرار کرده است.

دستغیب به فعالیت خود در سالیان گذشته و در رسانه‌های مکتوب اشاره کرد و گفت: هرگز نباید اخبار یکسویه منتقل شود بلکه رساندن مطالبات مردم به مسئولین نیز یکی از وظایف مهم خبرگزاری‌ها است.

وی با بیان اینکه ایرنا به خوبی رسالت خود را در طول بیش از ۸۰ سال سابقه کار حفظ کرده،روز ۱۷ مرداد را به همه خبرنگاران رسمی تبریک گفت.

خبرنگاران ایرنا مرکز فارس در ادامه این دیدار دیدگاه های خود پیرامون فعالیت شورای شهر شیراز و برخی مطالبات مردمی از این نهاد را مطرح کردند.

۱۷ مردادماه،سالروز شهادت  محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در افغانستان بنام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.