نائب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از وزیر امور خارجه بسیار عصبانی هستند، خاطرنشان کرد: باید بسیار تأسف خورد برای دولتی مانند امریکا که وزیر خارجه‌اش از آمادگی برای مذاکره با ایران می‌گوید، از آن سو اما بالاترین مقام دیپلماسی کشور را تحریم می‌کند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: یکی از دلایل این تحریم، سردرگمی و آنارشیزم در رفتار امریکایی‌هاست که حتی صدای سیاستمداران داخلی این کشور از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را هم درآورده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل تحریم ظریف، به خاطر ضرباتی است که آمریکا در مدت اخیر از ایران خورده، افزود: جواد ظریف موضع‌گیری‌هایی بسیار خوبی در زمینه امنیت ملی، منافع ملی و حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران داشته و این افشاگری‌ها از نظر حقوقی امریکایی‌ها را در مواردی همچون سرنگونی پهباد آمریکا رسوا ساخته‌است.

مجلس و دولت به تحریم ظریف اعتراض خواهند کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: این اقدام اخیر امریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نیز نشانگر به‌هم‌ریختگی اوضاع و عدم تجربه دیپلماتیک ترامپ و اطرافیانش است و هرچه از حضور آنها در کاخ سفید می‌گذرد، مغشوشات فکری‌شان نیز بیشتر خود را نشان می‌دهد.

نماینده فسا با بیان اینکه جواد ظریف طبق قوانین بین‌الملل یک چهره بسیار شناخته‌شده است و با حقوق بین‌الملل نیز آشنایی کافی دارد، افزود: یقین دارم کشورهای دیگر جهان به این تحریم‌ها پایبند نخواهند بود و اعضای سازمان ملل متحد نیز در دفاع از حقوق کشورها باید درباره سوءاستفاده کشور میزبان از حقوق اعضای سازمان ملل  اعلام نظر کنند.

جمالی نوبندگانی همچنین از اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام امریکا خبر داد و گف: این یک حق مسلم یک عضو فعال سازمان ملل متحد است که در بسیاری از کمیته‌های این سازمان مسئولیت دارد و مجلس و دولت نیز اعتراض خود نسبت به تحریم جواد ظریف را انجام خواهند داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.