مرتضی صفاری نطنزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص وضع تحریم های جدید آمریکا با حداکثر آرا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اعمال تحریم، بحث جدیدی نیست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکایی ها که همواره با ملت ایران دشمنی کرده اند، جمهوری اسلامی را هدف تحریم های ناجوانمردانه قرار داده اند.
وی افزود: تحریم های آمریکا در سال های اخیر در حوزه هسته ای به اوج خود رسیده بود و آن ها سخت ترین تحریم ها را بر کشور ما تحمیل کردند.
وی با بیان این که تحریم های جدید در حوزه موشکی و حقوق بشر از قدیم نیز وجود داشته است، به موضوع برجام و عدم تحریم کشور اشاره کرد و گفت: طبق برجام، آمریکایی ها دیگر نباید کشور ما را تحریم می کردند و جمهوری اسلامی باید به مصوبه جدید کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا پاسخی قاطع دهد.
نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز شنبه آینده جلسه ای را تشکیل خواهد داد و روی این موضوع کار کرده و یک متن و پاسخ قوی ارائه خواهد کرد تا توسط دولت دنبال شود.
رئیس کمیته خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمیته نظارت بر برجام اقدام خود در این حوزه را انجام می دهد، گفت: این کمیته هنوز به این جمع بندی نرسیده است که برجام نقض شده و هر زمان به این جمع بندی رسید به این نقض، پاسخ مناسبی می دهیم.
مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه 4 مرداد ماه جاری (به وقت واشنگتن)، طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.