رئیس‌کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی و سلامت شهروندان تعطیلی کارخانه روغن نباتی امری مسلم است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» گفت: با توجه به شکایت‌های متعدد شهروندان ساکن در محدوده‌ کارخانه سیمان مبنی بر تاخیر در انتقال این کارخانه و ایجاد مزاحمت برای اهالی منطقه و نگرانی از بروز مشکلات در زمینه بهداشتی و سلامت، انتقال سه واحد صنعتی پشم شیشه، سیمان و روغن نباتی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

وی از ارائه‌ی دلایل تاخیر در انتقال این واحدها از سوی نماینده‌های اداره محیط‌زیست، شرکت پشم‌شیشه و کارخانه سیمان خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از بررسی، وجود مشکلات اقتصادی مهمترین مانع تاخیر انتقال کارخانه‌ها عنوان شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز بر تسریع انتقال کارخانه‌ها تاکید کرد و افزود: با وجود تعهد این سه واحد به استانداری مبنی بر انتقال سریعتر کارخانه، محقق نشدن این امر تاکنون نگران کننده است.

وی با یادآوری رای صادر شده مبنی بر تعطیلی کارخانه روغن نباتی خاطرنشان کرد: شهرداری باید به سمت تعطیلی این کارخانه برود چون در این واحد فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است: تعطیلی کارخانه روغن نباتی امری مسلم است و شهرداری باید سریعتر آن را اجرا کند.

موسوی انتقال کارخانه‌های پشم شیشه و سیمان را ضروری دانست و افزود: مسئولان ذیربط باید هرچه سریعتر زمینه‌های انتقال این کارخانه‌ها را فراهم کنند تا این مشکل سابقه‌دار شهر رفع شود.

«سعید نظری» عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه گفت: شرکت روغن نباتی نرگس شیراز برای بررسی این موضوع نه نماینده‌ای به شورای شهر اعزام کرده و نه اقدامی برای انتقال انجام داده است.

وی افزود: هرچند به گفته نماینده اداره کل محیط زیست استان فارس، واحد روغن کشی در روغن نباتی نرگس شیراز تعطیل و‌ پلمپ شده و از نظر این اداره کل آلایندگی آن به حداقل رسیده است اما حکم تعطیلی این واحد بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری دو سال قبل صادر و در سال ۹۷ برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده و در عین حال به منظور حفظ اشتغال، اجرای این حکم معطل مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه واحد روغن نباتی نرگس شیراز در منطقه گردشگری مستقر است افزود: علاوه بر آلودگی برای اهالی منطقه، تردد کامیون‌های سنگین با مخازن روغن در این مسیر با حجم زیاد ترافیک نیز خطر افرین است.

وی با اشاره به قدمت ۶۰ ساله این واحد صنعتی خاطر نشان کرد: این واحد صنعتی دارای تکنولوژی فرسوده‌ای است و برای رفع نواقص تجهیزات، هزینه بالایی باید صرف شود که مقرون به صرفه نیست.

نظری ادامه داد: این کارخانه هم‌اکنون از شاخص‌های یک واحد صنعتی دور شده و تنها به مکانی برای بسته‌بندی روغن با برندهایی غیر از نرگس شیراز تبدیل شده که با تعریف کارخانه روغن نباتی سنخیتی ندارد.

وی با یاداوری ادعای مدیران کارخانه مبنی بر زیان‌ده بودن و نداشتن منفعت اقتصادی روغن نباتی نرگس شیراز در سال گذشته، بر ضرورت تعیین تکلیف این وضعیت تاکید کرد.

نظری معتقد است ادعای مدیران مبنی بر حفظ اشتغال نیز درست به نظر نمی‌رسد زیرا برخی کارگران مدعی هستند به صورت روز مزد فعالیت می‌کنند و به بیش از ۸۰ نفر نمی‌رسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.