سرپرست  شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسنجان روز شنبه با اعلام اینکه این مراکز از سوی افراد بدون صلاحیت حرفه‌ای در زمینه پوست و زیبایی در ارسنجان فعالیت داشتند گفت: با حضور بازرسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان ارسنجان و همکاری نیروی انتظامی و  با دستور مقام قضایی این دو مرکز تعطیل شدند.

دکتر  اسمعیل اسکندری افزود: انجام لیزر نیاز به اطلاعات وسیعی در زمینه بیماری های پوست دارد و افرادی که بدون داشتن مجوزهای لازم در این حوزه‌ فعالیت دارند، ممکن است آسیب‌ های جبران‌ ناپذیری به سلامت مردم وارد کرده و بر اساس قوانین وزارت بهداشت، تنها پزشکان دارای مجوز می ‌توانند در این حوزه‌ مداخله درمانی داشته باشند.

 ساناز اسکندری  کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان ارسنجان نیز از شهروندان خواست تا تنها از مراکز دارای مجوز، خدمات موردنیاز خود را دریافت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با مرکز شبانه روزی پایش مراقبت های درمانی با شماره ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

گرایش روز افزون به انجام حذف موهای زائد بدن، باعث شده تا عده‌ای از این فرصت، سوءاستفاده کرده و مشکلاتی را برای متقاضیان این نوع خدمات ایجاد کنند.از این رو موضوع آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز لیزر درمانی، اولویت اصلی در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شمار می‌رود که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

هر چند امروزه با حجم وسیع و غیر واقعی از تبلیغات لیزر موهای زائد مواجه هستیم که بسیاری از آنها هیجان انگیز و امیدوار کننده و البته غیر واقعی، غیر علمی و گمراه کننده هستند. پیام های تبلیغاتی همچون حذف دائمی موهای زائد گرفته تا تخفیف های ویژه و در نهایت لیزر رایگان موهای زائد از جمله شیوه های تبلیغی است.

این موارد می طلبد که نظارت جدی و اثرگذاری بر محتوای تولیدی این تبلیغات ایجاد شود ، تبلیغات نادرست ضمن درگیر کردن ذهن خوانندگان با سئوالات و چالش های مختلف، باعث کشاندن مردم به مراکز غیر مجاز و مراکزی که متخصص پوست حضور ندارد می گردد و نهایتا مانند سایر روش های درمانی اگر به درستی و زیر نظر متخصص پوست انجام نشود، می تواند باعث لطمات جبران ناپذیر جسمی و مالی گردد.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شمال شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.