محمد مشایخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریمه های مراکز متخلف عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در جیرفت و عنبرآباد از 2 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال است.
وی به پلمب پنج آرایشگاه زنانه در جیرفت اشاره کرد و گفت: این واحدهای متخلف امروز به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شد.
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت ادامه داد: این آرایشگاه ها بعد از سه بار تذکر شفاهی با توجه به رعایت نکردن این تذکرات بهداشتی پلمب شدند.
وی تصریح کرد: عدم ارائه فاکتور، استفاده نکردن از مواد استریل و یک بار مصرف، استفاده نکردن از دستگاه (اتو کلاو) برای استریل کردن وسایل اعم از اشیای فلزی و غیرفلزی شامل قیچی، دسته تیغ، شانه، برس و ظروف رنگ، نصب نکردن گواهینامه های مهارتی اخذ شده از مبادی ذیصلاح در سالن آرایش از جمله تخلفات آرایشگاه ها است که بازرسان تعزیرات حکومتی برخورد قانونی می کنند.
مشایخی به طرح تشدید برخورد با آرایشگا‌ه ‌های متخلف از شهریورماه تا آبان ماه سال جاری در جیرفت و عنبرآباد اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح تمام آرایشگاه های زنانه و انبارها، فروشگاه ها و عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی باید در حیطه صلاحیت ها و چارچوب قوانین و مقررات سازمان مورد بازدید قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: بازرسان تعزیرات حکومتی با هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته، قاچاق، گرانفروشی، عدم نصب نرخ نامه مصوب در واحد صنفی، لیزر، پاکسازی پوست، بوتاکس، برداشتن خال وزگیل و سوراخ کردن گوش در آرایشگاه ها برخورد خواهند کرد.
شهرستان جیرفت دارای 25 اتحادیه صنفی و بیش از سه هزار واحد صنفی است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.