استاندار فارس خواستار استفاده از اختیارات استانی و ایجاد ارزش افزوده در بعضی املاک توسط دستگاه‌های اجرایی برای تامین بخشی از منابع مالی باغ موزه دفاع مقدس فارس شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ٨ مرداد در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه حفظ و گسترش آثار دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز ما است، گفت: زمانی که تصاویر موزه‌ها در سایر استان‌ها ارائه می‌شود، باید فارس و شیراز حرف برتری برای گفتن داشته باشند .

وی با بیان اینکه معتقدیم مجموعه دستاوردهای دفاع مقدس جزو بزرگترین سرمایه‌های معنوی کشور محسوب می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اثرگذار در همه مؤلفه‌های امروزی جامعه ماست .

استاندار فارس ادامه داد: سرمایه عظیمی مانند ١٤٦٠٠ شهید، ٤٠ هزار جانباز و دو هزار آزاده در فارس وجود دارد که با توسل به این سرمایه می‌توان حرفهای زیادی در سطح کشور و تبلور فرهنگ واقعی ایثار و شهادت را در سطح استان به نمایش گذاشت .

رحیمی خاطرنشان کرد: کمیته‌های ذیل این شورا، باید به طور منظم تشکیل جلسه دهند و مصوبات را به سمت عملی شدن ببرند .

وی با بیان اینکه گسترش فیزیکی فضا و بخشی از کالبد باغ موزه دفاع مقدس فارس توسط دستگاههای اجرایی و شهرداری شیراز پیش‌بینی شده است، گفت: دستگاههای متولی از قبل مشخص و چگونگی تامین منابع نیز برای تملک نیز پیش‌بینی شده است .

استاندار فارس با اعلام آمادگی مجدد مدیریت ارشد استان و دستگاههای اجرایی برای پبشبرد اهداف باغ موزه دفاع مقدس فارس، گفت: گسترش فیزیکی فضا و بخشی از کالبدها توسط دستگاههای اجرایی و شهرداری شیراز پیش‌بینی و دستگاههای متولی از قبل مشخص و چگونگی تامین منابع نیز برای تملک نیز پیش‌بینی شده است .

رحیمی با بیان اینکه اعتبارات دولتی بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: دولت بیش از ١٤٠ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، لذا باید به سمت خلق درآمدهای امکان پذیر در محدوده خود استان برویم .

وی ابراز امیدواری کرد که سال ٩٩ موزه دفاع مقدس شیراز تکمیل شود و با سایر موزه‌ها در کشور برابری کند .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه پیشنهاد کرد که کمیته‌هایی برای ساماندهی باغ موزه دفاع مقدس استان پس از بهره‌برداری کامل تشکیل شود .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه فارس در دوران دفاع مقدس از استان‌های پیشقراول در تامین نیروی انسانی با ٣٦ یگان رزمی بوده، گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۲۰۰  هزار رزمنده از فارس در جبهه‌ها حضور یافتند که بیش از ٤٠ هزار نفر از آنها به درجه جانبازی، ١٥ هزار نفر به درجه شهادت و نزدیک به دو هزار و ٢٠٠ نفر از آنها به درجه آزادگی نائل شدند .

سرهنگ سعید کوشکی ادامه داد: استان فارس مصوبه راه‌اندازی اولین باغ موزه دفاع مقدس کشور را با تایید سازمان میراث فرهنگی کسب کرده و برای این مرکز فرهنگی شش ویژگی اساسی پیش‌بینی شده است .

وی اضافه شدن وضعیت جدید به پارک‌ها، انعکاس بخشی از تاریخ دفاع مقدس، الگوسازی برای نسل جوان کشور، ترویج فرهنگ ایثارگری، راه‌اندازی مرکز علمی و تخصصی برای پژوهشگران و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در محیطی معنوی و مصفا را از مهمترین این ویژگی‌ها یاد کرد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع فارس همچنین با بیان اینکه از اسفند ٩٥ تاکنون دهمین جلسه شورای بنیاد حفظ آثار استان برگزار شده است، عنوان کرد که گزارش مصوبات شورا، آخرین وضعیت ملکی باغ موزه دفاع مقدس استان، اجرای برنامه نکوداشت ایثارگران در دفاع مقدس و پیشرفت و موانع راه‌اندازی موزه دفاع مقدس از دستورکارهای این جلسه است .

کوشکی تکمیل بخش محتوایی موزه، اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تکمیل بانک اطلاعات پایه دانشنامه تاریخ دفاع مقدس، تجهیز و آماده سازی نمایشگاه، تدوین و انتشار حداقل ٥٠ جلد تاریخ دفاع مقدس، طراحی سالن نقش نیروهای مسلح، اقوام و شهرستانها در دفاع مقدس و اجرای برنامه نکوداشت ایثارگران را از مهمترین برنامه‌های این بنیاد تا پایان امسال اعلام کرد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.