رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز همگرایی و شکستن انحصارها را از مهمترین سیاستی اعلام کرد که هم‌اینک در ستاد نمازجمعه این کلانشهر دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، احمد فخارزاده شنبه 5 مرداد در دیدار اعضای ستاد نمارجمعه شیراز با استاندار فارس بیان اینکه یک نماز جمعه باصلابت، نیازمند زیرساخت‌های لازم است، گفت: وجود یک امام جمعه با تدبیر و کاردان می‌‌تواند این مهم را محقق کند.

وی ادامه داد: امروز در سطح شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شاهد یک نوگرایی، نواندیشی و جوانگرایی در انتخاب ائمه جمعه هستیم، افزود: این مهم موجب شده تا یک امر ژرف و دوراندیشی در ستاد نمازجمعه ایجاد شود.

رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته ضرورت نوگرایی، برنامه محوری و مهیا شدن فضای میدانی برای اقامه نمازجمعه احساس می‌شود.

فخارزاده همچنین با تاکید بر اینکه معتقدیم که جمود فکری و تحجر نباید در مجموعه‌های نمازجمعه اعمال شود، گفت: به هم‌افزایی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، سیاستگذاری و تقویت حوزه جوانان به عنوان ابزارهای مهم در برپایی نمازجمعه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: در راستای فرمایش رهبرمعظم انقلاب در بحث تبیین قرارگاه فرهنگی نماز جمعه قدم‌های خوبی برداشته شده تا همه تشکل‌ها بتوانند زیر چتر نماینده ولی‌فقیه در فارس فعالیت فرهنگی کنند.

رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز با بیان اینکه ستاد نمازجمعه این کلانشهر امروز با 15 نفر نیروی اداری و 400 نیروی همکار در حال مدیریت است، گفت: مجموعه ستاد در مسجد جامع شهدا و در وسعتی به میزان 20 هزارمترمربع مستقر شده که فضای مستعدی برای حرکت‌های فرهنگی است.

فخارزاده با تصریح بر اینکه هیچ ردیف بودجه‌ای برای ستاد نمازجمعه شیراز تعریف نشده است، خواستار پیگیری و نگاه مثبت استاندار فارس در بحث زکات و شورای برنامه‌ریزی استان و فراهم شدن مجالی برای این موضوع شد.

وی همچنین خواستار فعال شدن رابطین دستگاه‌های اجرایی در ستاد نمازجمعه شیراز شد.

جانشین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وجود 76 تریبون نمازجمعه دراستان، گفت: فارس به لحاظ این تعداد از تریبون‌های نمازجمعه تشییع در کشور رتبه دوم و با احتساب تریبون اهل تسنن در استان، رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه زیرساخت‌هایی برای اقامه بیشتر و به تبع آن افزایش جمعیت نمازگزاران در فارس نیاز داریم، افزود: شبهه‌ای ایجاد شده که جمعیت نماز جمعه‌های هر هفته کاهش یافته در حالی که تعداد کاهش نیافته بلکه تعداد مکان‌های اقامه افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: شبستان حرم احمدبن‌موسی(ع) دارای یک ظرفت خاصی است و اگر زیرساخت‌های جدی ایجاد شود، بی‌شک شاهد حضور جمعیت بییشتری در اقامه نمازجمعه در شیراز خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.