در دیدار رئیس کل دادگستری استان فارس با مدیران و اساتید دانشگاه شیراز یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و کاربردی بین دو مجموعه امضاء و مبادله شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، در دیدار مدیران دو مجموعه دادگستری فارس و دانشگاه شیراز، یک تفاهمنامه 15 ماده‌ای همکاری به امضای مسئولان دو مجموعه رسید تا براساس آن تعامل در ابعاد علمی، پژوهشی و انجام تحقیقات کاربردی، گسترش یابد.

رئیس کل دادگستری فارس در این دیدار، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز را دارالعلمی در دارالعلم توصیف کردند، گفت: دانشگاه شیراز یکی از سرمایه های علمی بزرگ کشور و از افتخارات استان همشه در قلّه فارس است .

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع مدیران و اساتید دانشگاه شیراز با اشاره به انتصاب حضرت آیت الله رئیسی  به عنوان رئیس قوه قضائیه و آغاز دوران تحول در دستگاه قضایی با بیان اینکه مردم انتظار دارند در مجموعه قضایی کشور تحول ایجاد شود گفت: تحول در همه ابعاد نیازمند کار علمی و پژوهشی هدفمند است و این نشست مشترک می تواند مقدمه ی یک همکاری بزرگ و هدفمند باشد .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تأکید بر اینکه  ما برای ایجاد تحول درمجموعه قضایی نیازمند کمک فرهیختگان جامعه و شخصیت های علمی هستیم تصریح کرد: یادداشت تفاهم همکاری دو مجموعه می تواند پشتیبان علمی مناسبی برای اجرای طرح تحول در دستگاه قضایی باشد .

وی با بیان اینکه اولویت ما در دستگاه قضایی در راستای ایجاد تحول، اتقان آراء قضایی ، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ، احیاء حقوق عامه ، حمایت های قضایی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصلاح قوانین است گفت: آراء صادره در دستگاه قضایی باید از چنان استحکام و استدلالات قانونی برخوردار باشد که اعتراض به آراء کاهش و به حداقل برسد .

رئیس شورای قضایی استان فارس مسئله پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را دیگر اولویت مجموعه قضایی استان در دوران تحول خواند و افزود: باید با کار علمی و پژوهشی مشترک و آسیب شناسی اجتماعی تلاش نمایئم تا از تشکیل پرونده هایی مانند ضرب و جرح و توهین جلوگیری نماییم تا به جای رسیدگی به اینچنین پرونده هایی دستگاه قضایی بتواند به امورات مهم تر و برخورد با فساد های کلان و بزرگ بپردازد .

وی در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت : امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی بسر می بریم اما نباید فراموش کنیم که در این دوران می توانیم با به کار گیری همه توان علمی و عملی خود در همه ابعاد و با همکاری و تعامل همه اقشار بر این مشکل کشور فائق بیایم .

وی افزود دستگاه قضایی با تشکیل ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش از این کار را آغاز کرده اما باز هم می توان با تکیه بر ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه، حمایت های قضایی از تولید کنندگان و سرمایه گذاران استان را افزایش داد و راه کارهای بهتری در راستای رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی و در نتیجه اشتغال زایی ارائه کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در هم اندیشی مجموعه قضایی و دانشگاه شیراز افزود: با اقدامات معاونت حقوقی قوه قضائیه اقدامات مناسبی در راستای اصلاح قوانین انجام شده است اما با بهره گیری از توان بالا و ظرفیت های علمی موجود در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز و همچنین توان بالای علمی و تجربی قضات دادگستری استان می توان پیشنهادات علمی و کاربردی قابل توجهی را در راستای اصلاح قوانین به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارائه کرد .

موسوی افزود: لازم است در برنامه ریزی مشترکی زمینه هدایت پایان نامه های دانشجویی و رساله های دکتری به سمت موضوعات پایه ای و کاربردی بخصوص در حوزه های مرتبط با دستگاه قضایی فراهم گردد .

دکتر حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز نیز با اشاره به سابقه تاریخی و جایگاه علمی این دانشگاه، گفت: دانشگاه شیراز به نظر کیفیت علمی بین دانشگاه های جامع کشور پس از دانشگاه تهران  در جایگاه دوم قرار دارد و همین امر و وجود بیش از 17 هزار دانشجو و همچنین 714 عضو هیئت علمی  در 75 رشته  ظرفیت های قابل توجهی را برای استان فارس ایجاد کرده است .

نادگران اضافه کرد: مسئله کیفیت در دانشگاه شیراز اولویت اول است و رویکرد دانشگاه از دو سال پیش تا کنون حرکت به سمت دانشگاه های نسل و سوم و چهارم است که در این دانشگاه ها علاوه بر اولویت های آموزشی و پژوهشی مسئولیت های اجتماعی ، نوآوری و کارآفرینی و همچنین تقاضا محوری مد نظر قرار دارد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد:  همکاری های دوجانبه و یادداشت تفاهم دو مجموعه قضایی و دانشگاه شیراز در راستای استفاده متقابل از ظرفیت های دو مجموعه است. در ادامه این نشست معاونین دادگستری و مدیران و اساتید دانشگاه شیراز به بیان دیدگاه های خود در راستای ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه پرداختند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.