مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مهار آتش سوزی مناطق جنگلی در ارتفاعات شهرستان ممسنی بعد حدود سه روز خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، شهرام منتصری، بعدازظهر چهارشنبه 2 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: آتش سوزی ارتفاعات چشمه انجیر، از توابع شهرستان ممسنی و بخش‌هایی از اطراف آن حوالی ساعت 10 صبح امروز، با همکاری بالگردهای ارتش و با کمک نیروهای امدادی و منابع طبیعی، مدیریت بحران استانداری، فرمانداری و بخشداری، سپاه، بسیج، هلال احمر، آتش نشانی، محیط‌بانان، جنگلبانان، کوهنوردان، مردم و اهالی منطقه و تشکل‌های زیست محیطی، به طور کامل مهار شد.

وی گفت: حریق این ارتفاعات از شامگاه یکشنبه 30 تیر، آغاز شد و به دلیل وزش باد و مساعد بودن وضعیت پوشش گیاهی منطقه، گسترش یافت.

منتصری خشک بودن علف‌های منطقه، سخت گذر بودن، افزایش سرعت باد و گرمای هوا را از عوامل تشدید کننده این حریق عنوان و اضافه کرد: وضعیت تجهیزات موجود در زمینه اطفای حریق با توجه به سطح زیاد منطقه کافی نبود و براین اساس همه نیروهای کمیته بحران در استان و شهرستان در منطقه حاضر شده و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با قدردانی از حضور دلسوزانه همه مردم و نیروهای امدادی ادارات و دستگاه‌ها برای کمک به طبیعت ونیروهای منابع طبیعی در این حریق، گفت: دغدغه مندی و مسئولیت پذیری مردم بدون داشتن توقع و چشم داشتی نشانگر اهمیت و توجه بیش از پیش آنان به عرصه های طبیعی و حفاظت از این میراث گرانبهاست .

وی با اشاره به بروز عوامل متعدد در شیوع این حریق افزود: عامل انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل در این حریق است که در این راستا از همه مسافران، گردشگران و مردم تقاضا می شود حتی الامکان از روش کردن آتش در عرصه های طبیعی خودداری کنند .

به گزارش ایسنا، شهرستان ممسنی از توابع استان فارس محسوب می‌شود و در 158 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد و 350 هزار هکتار جنگل و مرتع را در خود جای داده است؛ پوشش گیاهی غالب این منطقه را بلوط، کیکم، بادام کوهی و بنه تشکیل می‌دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.