مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: وجود علف های هرز در محیط زیست و منابع طبیعی قزوین، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط‌عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی افزود: بارندگی‌های قابل توجه و افزایش علف‌های هرز، منابع طبیعی و محیط زیست استان را در معرض خطر آتش‌سوزی قرار داده که برای پیشگیری از وقوع حوادث خطرناک باید چاره اندیشی کرد.

وی اضافه کرد: پوشش گیاهی و علف های هرز در مراتع، جنگل‌ها، باغات سنتی، محوطه و فضای سبز کارخانه ها و  دانشگاه‌ها بسیار رشد کرده و اندکی غفلت و سهل انگاری می‌تواند زمینه ساز آتش‌سوزی‌های گسترده ای شود که در سال های گذشته نیز شاهد چندین مورد در سطح استان بودیم.

مهدیخانی همچنین گفت: برای کنترل و جلوگیری از بروز حریق باید علف های هرز، به خصوص در مکان‌های پرخطر مانند اطراف تاسیسات برق، گاز و  کارخانه  پاک سازی شوند که در این راستا اخطاریه و دستورات لازم به دستگاه ها و ارگان های ذیربط ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان اینکه گرم شدن هوا یکی از عوامل آتش سوزی در مراتع است، اظهار داشت: متاسفانه گزارش‌ها نشان داده که خطای انسانی دلیل عمده آتش‌سوزی ها بوده و به واسطه یک سهل انگاری ساده، فاجعه ای بزرگ ایجاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین از عموم مردم خواست تا نسبت به خطرات، تبعات و خسارات جانی، مالی و زیست محیطی ناشی از آتش سوزی منابع طبیعی آگاه شوند و در هنگام اتراق در طبیعت به هیچ عنوان آتش رها شده ای باقی نگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.