مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به وقوع حریق در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان‌های ممسنی و رستم و اطفاء آن در شهرستان رستم، از احتمال تعمدی بودن این حوادث خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان فارس، شهرام منتصری با بیان اینکه علاوه بر وقوع حریق در ارتفاعات شهرستان ممسنی از شامگاه دوشنبه، گفت: صبح روز سه شنبه اول مرداد شاهد وقوع حریق در مناطق کوهستانی دلی قائد شفیعی شهرستان رستم بودیم.

وی با بیان اینکه حریق در رستم با توجه به حضور به موقع نیروهای امداد جنگل و مرتع و با تلاش و همراهی تشکل‌های مردمی و نیروهای نظامی، بسیج و هلال احمر، ساعت 20 شامگاه سه شنبه مهار شد، گفت: نیروهای پایش هنوز هم در منطقه حضور دارند تا از بروز هرگونه حریق مجددی ممانعت کنند.

منتصری با اشاره به حضورش در منطقه وقوع حریق، ضمن هشدار به سودجویانی که با اهداف مختلف باعث بروز آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند، از احتمال عمدی بودن آتش سوزی‌های اخیر در شهرستان‌های رستم و ممسنی خبر داد.

او گفت: نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در حال بررسی و رصد مظنونین مرتبط با آتش سوزی‌های اخیر در این دو شهرستان هستند و در صورت محرز شدن این موضوع متخلفین دستگیر و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس یادآور شد: بر اساس ماده چهل و هفت قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، هر کس بطور عمدی باعث ایجاد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی شود علاوه بر پرداخت خسارت به حبس مجرد از سه تا 10 سال محکوم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حریق ارتفاعات ممسنی از شامگاه دوشنبه 31 مرداد شروع شده و تا عصر روز سه شنبه اول مرداد، هنوز به شکل کامل مهار نشده بود.

شهرستان‌های ممسنی و رستم، واقع در جنوب غربی استان فارس از شهرستان‌های حاصلخیز این استان به شمار می‌روند و بخش قابل توجهی از اراضی مرتعی و جنگلی فارس در این مناطق قرار دارد. 

این دو شهرستان دارای نقاطی کوهستانی با پوشش گیاهی مختلف اعم از درخت، درختچه و بوته‌ شامل انواع گونه‌های ارزشمند گیاهی و پناهگاه شماری از حیوانات وحشی است و به لحاظ زیست محیطی اهمیت بسیاری دارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.