مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز از راه‌اندازی نخستین مدرسه غواصی و غریق نجات استان فارس در این کلانشهر خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدهادی قانع سه‌شنبه 18 تیر در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق بیان کرد: سازمان آتش نشانی شیراز این افتخار را دارد که به عنوان اولین سازمان در سطح فارس با تاسیس و راه‌اندازی مدرسه غواصی زیر نظر اساتید مجرب کشوری و بین‌المللی جهت برای تمام اقشار جامعه مدرسه غواصی را در شهر شیراز راه‌اندازی کند .

وی افزود: مدرسه آموزش غواصی با هدف تربیت و آموزش غواص و نجات غریق در استخر سرپوشیده سایت آموزش تخصصی ایستگاه 14 آتش نشانی شیراز شروع به کار خواهد کرد که در این مدرسه علاقمندان با وسایل و تجهیزات غواصی، روش‌های نوین غواصی و امداد و نجات در آبهای عمیق آشنا خواهند شد و شرکت کنندگان پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی در استخر والفجر سازمان آتش نشانی، آموزش‌های تکمیلی و عملیاتی را در سد درود زن و خلیج فارس پشت سر خواهند گذاشت .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهردار شیراز ادامه داد: ورزش غواصی علاوه بر اینکه یکی از مفرح ترین و هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی محسوب می‌شود، وجود مدرسه غواصی سبب ارتقای توان عموم مردم خواهد شد و با توجه به آمار و تلفات بالای غرق شدگی‌ها‌س اخیر در رودخانه‌ها و آبگیرها و کمبود غریق نجات و غواص در منطقه و استان‌های همجوار با ارائه آموزش غواصی به علاقمندان این نیاز از بین می‌رود و شاهد کاهش آمار غرق شدگی ها خواهیم بود .

قانع همچنین از صدور گواهینامه یک ستاره از سوی فدراسیون غواصی ایران خبر داد و گفت: ناجیان غریق سالانه در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم گواهینامه معتبر برای شرکت کنندگان صادر می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.