استاندار فارس اعتقاد دارد که علی‌رغم ایجاد زیرساخت ها نتوانسته‌ایم جمعیت روستایی را حفظ کنیم، دلیل این مهم را بی توجهی به اشتغال و معیشت عنوان کرد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ١٦ تیر در جمع دهیاران استان با بیان اینکه بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد جمعیت فارس روستایی است، گفت: دهیاران با کمترین امکانات اما بهترین فعالیتها را برای توسعه استان داشته‌اند .

وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری دهیاری‌ها از سال ٧٦، افزود: حضور دهیاران در صحنه مدیریت روستا پس از انقلاب خواسته اکثر مردم بود و در دولتهایی که سر کار امدند تصمیم بر تشکیل شوراهای شهر و روستا بود تا مردم در تصمیمات مربوط به زندگیشان دخیل باشند .

استاندار فارس افزود: امروز پس از گذشت چند سال از عمر این نهاد عملکرد آن را قابل دفاع و خوبی می‌بینیم، البته هرچند ممکن است ایراداتی هم وجود داشته باشد اما همین که در این مسیر گام برداشتیم و تلاش می‌کنیم تا با برنامه کار کنیم، نکته مثبتی است .

رحیمی به تلاش برای ساماندهی روستاها اشاره و عنوان کرد: عمده ترین هدف مدیریت ارشد فعلی فارس تمرکز بر  معیشت اشتغال و سرمایه گذاری است تا جمعیت روستایی را نگه داریم هرچند مشکلات ممکن است در روند زندگی مطلوب آنان خلل ایجاد کند .

وی تاکید کرد که برای حل موضوع اشتغال نیازمند سرمایه گذاری هستیم که نهادهای پولی در قالب تسهیلات بانکی یا تعاونی‌ها و یا سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه طرحهای خود را برای هدایت سرمایه گذاری‌ها و استفاده از این ظرفیت ارائه کنند .

استاندار فارس خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم خشک فارس باید ابتدا تعادلی بین افراد مشغول در اراضی و فضای ایجاد شده بر اراضی ایجاد شود که به این منظور طرح‌های مختلف در قسمتهای استان انجام شد تا از بارندگیها استفاده مطلوب داشته باشیم .

رحیمی ادامه داد: با استفاده از تجربیات گذشته تلاش کردیم کشاورزی خود را با تکیه بر علم و دانش توسعه داده و مقام گدشته خود را امروز نیز حفظ و ارتقا دهیم که به این منظور باید مشکلات سرمایه و زیرساختی را می‌دیدیم .

وی گفت: طی چند ماه اخیر بیش از ۲۰ درصد به وسعت گلخانه‌های استان افزوده شده که کاهش مصرف آب، ارزش افزوده بیشتر و افزایش اشتغال را به دنبال داشته است .

استاندار فارس خواستار تلاش و پیگیری بیشتر در زمینه اشتغال خرد و خانگی و استفاده از منابع بانکی مختلف شد و گفت: با اموزشهای لازم باید این ظرفیت گسترش یاید .

رحیمی تاکید کرد که با توجه به توانایی هر روستا علاوه بر اشتغال، اقتصاد و سرمایه گذاری، عمران و آبادانی روستاها نیز مهم است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.