مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: نخستین نمایشگاه روستاگردی فارس در شیراز برپا شد.
سید کمال پاک فطرت افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های روستاییان و عشایر، معرفی روستاهای هدف گردشگری و معرفی کارآفرینان روستایی استان برپا شده است.
وی گفت: با برپایی نمایشگاه روستاگردی، نوروز ۹۸، مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان شیرازی، تجربه سفر به روستا را در مرکز کلانشهر شیراز تجربه خواهند کرد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در این نمایشگاه، با مشارکت بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین روستایی غرفه 'روستا بانو' با هدف معرفی دستاوردهای بانوان روستایی برپا شده است.
سید کمال پاک فطرت افزود: در این نمایشگاه همچنین بخشی به نام خانه روستایی نمادین و ایل نمادین قرار دارد که با نشان‌های خاص روستایی و چادرهای عشایری اقوام مختلف استان تزیین شده و معرفی نحوه زندگی آن‌ها مد نظر بوده است.
وی گفت: هرشب در کنار خانه روستایی، مسابقات فرهنگی و هنری و نمایش آیین و سنت‌های روستاییان از جمله مراسم عروسی روستاییان و چیدن سفره هفت سین، نیز به نمایش در خواهد آمد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: بخشی از این نمایشگاه به توزیع میوه شب عید توسط تعاون روستایی شهرستان داراب با قیمت مصوب اختصاص دارد و عموم مردم امکان خرید و تهیه میوه از این غرفه را دارند.
سید کمال پاک فطرت افزود: این نمایشگاه تا شانزدهم فروردین ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در باغ ملی شیراز واقع در چهار راه حافظیه آماده بازدید علاقه‌مندان است. 46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1206952
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.