مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان دام موجود در فارس وجود ندارد اما با اجرای این طرح و پلاک کوبی دام ها می توان به این آمار دست یافت.

به گزارش ایلنا، هدایت الله رحیمی در همایش هویت گذاری دام‌های استان گفت: هدف از اجرای طرح هویت گذاری دام را  به دست آوردن آمار دقیق و به روز از تعداد دام های سبک و سنگین در استان است.

وی گفت: از اطلاعات به دست آمده هویت گذاری دام می توان برای تنظیم بازار ، توزیع نهاده های دامی ، تعیین میزان تولیدات دامی از جمله شیر و گوشت ، مدیریت بخش دام پروری و روابط تجاری در سطح استان و ملی بهره برد .

به  گفته وی اطلاعات به دست آمده از اجرای این طرح همچنین می تواند به سیاست گذاران و مدیران برای برنامه ریزی بهتری در این حوزه کمک کند.

مدیر کل تعاون روستایی فارس  با بیان اینکه در فاز اول این طرح، 8 میلیون پلاک توسط اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران فارس تهیه شده است؛ عنوان کرد: این پلاک ها بر روی دام های استان نصب خواهد شد و در این پلاک های نوع دام ، منطقه حضور دام ثبت می شود .

به گفته  رحیمی در سامانه اطلاعاتی این طرح ملی  تغییر و تحولاتی که از مزرعه تا بازار برای دام ها رخ می دهد ، ثبت می شود و از آن برای برنامه ریزی آینده استفاده خواهد شد.

 وی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح ستاد مبارزه با کالای قاچاق نیز اجازه جابه جایی دام بدون  پلاک را نخواهد داد  و اگر صاحب آن تکلیف آن را مشخص نکرد جز کالای قاچاق محسوب می شود.

به گفته رحیمی همچنین کشتارگاه ها نیز با اجرای طرح پلاک کوبی بیشتر کنترل می شوند و سلامت مردم بهتر تامین  خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.