نوبخت اژدری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته های اخیر با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان، 770 تن گوشت مرغ منجمد و 280 تن گوشت مرغ گرم با قیمت مصوب دولتی در استان توزیع شده است.
وی همچنین از توزیع حدود 637 تن گوشت قرمز منجمد گوساله اعم از بخش دولتی و خصوصی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این 15 تن گوشت منجمد گوسفند ، 12 تن گوشت گرم وارداتی گوساله ، 180 تن گوشت گرم وارداتی گوسفند و نیز 12 تن گوشت گوساله بسته بندی شده در استان توزیع شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: در این مدت حدود 74 تن تخم مرغ نیز در استان توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.
اژدری با بیان این که دام سبک و سنگین زنده از مرزهای استان اردبیل به کشور همجوار خارج نمی شود، گفت: در ماه های گذشته با بالا رفتن قیمت گوشت، دام زنده از استان خارج شده و گاهی در مرزهای دیگر کشور قاچاق می شد که از حدود یک ماه پیش، با دستور مقام قضایی خروج دام زنده متوقف شده است.
بنا به اعلام وی، سال گذشته میزان 29 هزار و 720 تن گوشت قرمز در استان اردبیل تولید شد و پیش بینی می شود که این میزان در سال جاری به 30 هزار تن برسد.
استان اردبیل دارای سه میلیون و 900 هزار واحد دامی سبک و سنگین است و در ردیف 10 استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفته و در رتبه 9 تولید گوشت قرمز در سطح کشور قرار دارد.
مصرف سرانه گوشت قرمز در استان اردبیل نیز 11 کیلو و 470 گرم بوده و نیاز استان به گوشت قرمز هم 14 هزار و 321 تن برآورد شده است.
صنعت مرغداری استان اردبیل نیز به عنوان صنعت تامین کننده نیاز پروتئینی استان و کشور، در 2 دهه گذشته پیشرفت خوبی داشته طوری که هم اکنون 480 واحد مرغداری با ظرفیت کل 9.6 میلیون قطعه در هر دوره تولیدی در این استان فعال است.
پارسال 42 هزار و 356 تن گوشت مرغ در استان اردبیل تولید شد و پیش بینی می شود میزان تولید امسال به 42 هزار و 500 تن برسد.
سرانه مصرف گوشت مرغ در استان اردبیل 25 کیلوگرم بوده و نیاز استان نیز 31 هزار و 250 تن است.
استان اردبیل در زمینه تولید تخم مرغ خوراکی نیاز به واردات از سایر استان ها دارد و به رغم تولید هشت هزار و 282 تن تخم مرغ در استان، نیاز استان حدود 13 هزار و 750 تن است.
مصرف سرانه و سالانه تخم مرغ در استان اردبیل حدود 11 کیلوگرم برآورد شده و حدود پنج هزار تن مابقی نیاز استان به محصول تخم مرغ از سایر استان ها تامین می شود.
1905/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.