رئیس اتاق اصناف فارس گفت: به طور میانگین به ازای هر 22 نفر جمعیت کشور و استان فارس، یک واحد صنفی در بخش های مختلف وجود دارد.

به گزارش ایلنا  سید محمود هاشمی در همایش بزرگداشت اصناف در شیراز گفت: از ابتدای انقلاب اصناف به عنوان بازوی توانمند حاکمیت و دولت، از هیچ کمکی فروگذار نکرده و در طول هشت سال دفاع مقدس و سالهای سازندگی و تمام بلایای طبیعی همواره پیشقدم بوده و هست.

هاشمی، تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کشور را بیش از 2 میلیون و 675 هزار واحد برشمرد و گفت: این تعداد در فارس 147 هزار و در شیراز بیش از 53 هزار واحد است.

رییس اتاق اصناف فارس ادامه داد: برای رفع مشکلات اصناف، تخصیص تسهیلات بانکی کم بهره و سهل الوصول برای پیشبرد اهداف واحدهای صنفی خصوصا کارگاه های تولیدی و خدمات فنی که مکمل صنعت است، از راهکارها برای رفع مشکلات فعالان این بخش محسوب می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس، اقدام در مسیر تثبیت قیمت اجناس و مواد اولیه، کاهش هزینه تامین حاملهای انرژی، حذف قوانین موازی، ممانعت از مداخله بعضی دستگاه های اجرایی در صدور مجوز، در نظر گرفتن رشد قیمت مواد اولیه و تاثیر آن بر قیمت تمام شده، رفع مشکلات مالیاتی، چابک شدن روند اجرای شهرکهای صنعتی و ... را از دیگر راهکارها برای رفع چالشهای این بخش اعلام کرد.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه بخشی از بدهکارانی که در زندان بسر می برند، کاسبان خرد هستند.

 رئیس اتاق اصناف فارس افزود: علی رغم سهم اصناف در تولید نقدینگی و اینکه 20 درصد تولید ناخالص ملی در این بخش انجام می شود، اصناف هیچ حاکمیتی در موضوع تصمیم سازی و قانونگذاری ندارد.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد:  بازار و اصناف زیاد اهل نامه نگاری و گلایه نیست.

وی تصریح کرد: امروز که گلایه کرده و از مشکلات می گوییم، کارد به استخوان اصناف و بازاریان رسیده و بدانید جامعه که از اصناف حمایت کند، پیشرفت خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.