به گزارش ایرنا، بر اساس رای اخیر دیوان عدالت اداری، استخدام افراد جویای کار ایثارگر بدون شرکت در آزمون به صرف معرفی بنیاد شهید ابطال شد.
سلمان رستمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه این رای از سوی دیوان عدالت اداری بتازگی اعلام شده ولی سهم 25 درصد استخدام ایثارگران در دستگاه های اجرایی از سال 95 نیز از سوی هیات دولت منوط به حضور در آزمون اعلام شده است.
وی ادامه داد: پیش از این سهمیه 25درصدی که برای استخدام ایثارگران در دستگاه های اجرایی اختصاص می یافت در اختیار این اداره قرار می گرفت و از بین ایثارگران بدون آزمون نیرو به دستگاه مربوطه معرفی می شد.
به گفته رستمیان، بر اساس قانون جدید جذب ایثارگران ار طریق سهم 25درصد در دستگاه های اجرایی نیز از طریق آزمون انجام خواهد شد.
وی با ذکر اینکه این مساله روند جذب ایثارگران را در دستگاه های اجرایی قانونی می کند افزود: از طرفی این قانون موجب افزایش بار علمی دستگاه های اجرایی با جذب ایثارگران در رشته های مورد نیاز هر دستگاه خواهد شد.
*** بیکاری پنج هزار نفری جامعه ایثارگران استان
وی به جمعیت بیکار جامعه هدف این نهاد اشاره کرد و گفت: هم اینک پنج هزار نفر از جامعه ایثارگران این استان بیکار و فاقد شغل هستند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام اظهار کرد: از این شما سه هزار و 270 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا و مابقی فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی تعداد فرزندان شهدای بیکار استان را 260نفر عنوان کرد و گفت: جامعه ایثارگران بیکار شامل فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای 20 درصد و فرزندان آزادگان محسوب می شوند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11هزار جانباز و 332آزاده تقدیم اسلام کرده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.