سخنگوی شورای شهر شیراز معتقد است توزیع امکانات و اعتبارات در مناطق مختلف این شهرستان نامتوازن است و شورای شهرستان باید به این موضوع ورود کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان شیراز ، ابوطالب نیک‌اقبال با اذعان به محدودیت های فراوان شوراها، گفت: با این وجود برای رضایت از عملکرد خودمان هم که باشد باید حداکثر توان را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود به کار ببریم.

نماینده شهر خانه‌زنیان در شورای شورای شهر شیراز تأکید کرد: همچنین ممکن است ایرادات زیادی به نهادها و دستگاه‌های بالادستی کشور وارد باشد اما بهرحال ما در شورا وظایف خاص خودمان را داریم و معتقدم برای رفع ایرادات و عمل به وظایف، ما نمایندگان مردم باید از خودمان شروع کنیم.

نیک اقبال اضافه کرد: شورای پنجم در شهرستان شیراز پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و حالا که به میانه‌ی دوره پنجم می‌رسیم باید با برنامه‌ریزی صحیح تأثیرگذاری بیشتری در پیگیری مطالبات مردم شهرستان بر جای بگذاریم.

 بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها به سمت شهر جدید صدرا رفته است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توزیع نامتوازن امکانات در شهرستان شیراز، تصریح کرد: به عنوان نمونه، شاهد هستیم که اکثر بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در شهرستان شیراز به سمت شهر جدید صدرا می‌رود؛ یا اینکه در شهرستان شیراز شهری داریم که امکانات ورزشی بیش از میانگین کشوری دارد و در مقابل برخی از شهرها حتی یک سانتی‌متر هم ندارند.

نیک‌اقبال تأکید کرد: یکی از وظایف شورای شهرستان می‌تواند رفع تبعیض‌ها و ایجاد توازن امکانات و اعتبارات در شهرها و مناطق مختلف شهرستان باشد.

وی افزود: همچنین ما شاهد هستیم که برخی از تجارب اشتباه در شهرهای مختلف تکرار می‌شود؛ شوراهای شهرها و روستاهای مختلف می‌بایست با افزایش ارتباطات خود، از تجارب موفق یا نموفق همدیگر عبرت بگیرند تا اگر یک پروژه یا برنامه‌ای در یکی از شهرهای شهرستان به نتیجه نرسیده در شهرهای دیگر بیهوده تکرار نشود.

به اعتقاد نیک اقبال اگر شورای اسلامی شهرستان به سمت جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و هماهنگ کردن دستگاه‌های اجرایی در شهرهای مختلف برود، خروجی محسوس و ملموسی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.