رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نزدیک به نیمی از مردم کشور ما از فشارخون بالا رنج می برند، افزود: در استان فارس، بیش از ۴۷۰ هزار نفر دچار این بیماری هستند و پیش بینی می شود این آمار در چند سال آینده به ۷۰۰ هزار مورد افزایش یابد، در پایان مجددا دکتر بهادر از مردم برای شرکت در این طرح دعوت کرد.

 به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی بهادر در  بازدید از غرفه‌های پیش بینی شده برای سنجش میزان فشارخون از تمامی افراد بالای ۳۰ سال در استان فارس دعوت کرد تا با مراجعه به ایستگاه های ثابت و سیار، از میزان فشار خون خود آگاه شوند.

وی تاکید کرد: بیماری فشارخون بالا، اصلی ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری های قلبی، بیماری های مزمن کلیوی و سکته مغزی در کشور است.

 ۵۹۳ ایستگاه سیار و ثابت در سازمان ها، ادارات پرتردد، معابر عمومی، ایستگاه های مترو، مساجد و تکایا در سطح شهر به اندازه گیری فشارخون افراد بالای ۳۰ سال می پردازند، همچنین یک هزار و ۱۰۰ پزشک خانواده، ۹۰۰ خانه بهداشت و ۵۰۰ پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز در بسیج ملی کنترل فشارخون در استان فارس خدمات ارائه می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.