به گزارش ایرنا محسن بهشتی پور، چهارشنبه در نشست هماهنگی طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس با بیان اینکه این طرح در 71 پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار انجام خواهد شد، افزود: هدف از اجرای این طرح، ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل، بینایی‌سنجی، شنوایی‌ سنجی، بررسی قد، وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس اظهار داشت: شمار دانش آموزان پیش دبستانی این استان در سال 98 حدود 46 هزار نفر است که 50 درصد آنها در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.
بهشتی پور ادامه داد: در سال تحصیلی 97- 98 در قالب این طرح فراگیر، بیش از 87 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد بیش از 75 هزار نفر آنها مجوز ثبت نام در مدارس عادی را دریافت کردند و 12هزار نفر برای بررسی تخصصی مشکلات احتمالی به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
وی، با اشاره به پوشش صد در صدی نوآموزان مناطق عشایری در قالب طرح سنجش سلامت در سال 97، گفت: در سال 98 نیز برای برخورداری نوآموزان مناطق عشایری از این طرح، پایگاه های سیار به محل زندگی عشایر این استان مراجعه می کنند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.