مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ایام ماه‌رمضان، از اجرای این طرح در ۳۰۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام بهار قرآن، ماه رمضان افزود: به‌منظور آماده‌سازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برای استقبال از ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰۰ بقعه و ۴۰۰۰ اماکن مذهبی در سطح استان غبارروبی و عطرافشانی شده است.

وی از اجرای طرح «ضیافت الهی» در ماه مبارک رمضان در بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه فارس خبر داد و افزود: این طرح از محل نیات واقفان خیراندیش اجرا خواهد شد.

موسوی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه به افطاری ساده، در ایام ماه مبارک رمضان به‌صورت روزانه سفره‌های افطاری ساده در ۱۱۹ بقعه متبرکه استان فارس از محل موقوفات و خیران گسترانیده خواهد شد.

موسوی ادامه داد: نشست تفسیر حجت‌الاسلام حسن برزگر در شهرستان جهرم، حجت‌الاسلام سیدمهدی دریاباری در فسا و حجت‌الاسلام سیدحسن میرسیدی در شهرستان نورآباد ممسنی برگزار خواهند شد. 

مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها ۴ مبلغ مسلط به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی نیز در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد نصیرالملک مستقر شده و به سئوالات گردشگران خارجی پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه مراسم‌های جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز در ۱۲۹ بقعه متبرکه فارس‌ به‌صورت روزانه برپا می‌شوند، گفت: همچنین جلسات تفسیر قرآن ویژه عموم مردم در ۱۱۵ بقعه متبرکه استان به‌صورت روزانه برگزار خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.