به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نقش مسجد به عنوان مرکز وحدت بخشیدن به تمام حرکات و فعالیت‌ های جامعه افزود: اگر به دنبال ایجاد وحدت هستیم راهی نداریم جز اینکه پیوند مسجد با ولایت را تقویت کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: به دنبال آن هستیم تا امامان جماعات مساجد با مردم و مسئولان تعامل کنند و جایگاه خود را بشناسند که در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.
آیت الله دژکام اظهارکرد: باید امامان جماعت مساجد از نظر آموزش و ارتقای سطح دانش و توان مدیریتی به گونه ‌ای تربیت شوند که اهداف مدنظر محقق شود.
وی از شورای عالی مساجد خواست فکری به حال بسیاری از مساجد استان فارس که امام جماعت ندارند، بکند.
امام جمعه شیراز گفت: شناسایی مساجد محوری و معرفی آن ها نیز مهم است نه اینکه ما تعیین کنیم، بلکه شرایطی فراهم کنیم که خودشان با اقداماتشان معرفی شوند تا شائبه سیاسی‌ کاری و ارتباط نیز در کار نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به سیاست‌ های کلی نظام درباره مسایل جمعیتی گفت: وقتی می خواهیم این سیاست ها را عملیاتی و اجرایی کنیم باید ببینیم نگاه ها و زمینه های فکری چیست.
آیت الله دژکام افزود: یک تحلیل متعارف که در اذهان وجود دارد این است که ایران از دوره سنتی به سمت مدرنیته می رود، اروپایی ها نیز به سمت پست مدرنیته می روند پس ما همچنان سنتی خواهیم بود و بازهم باید به سمت پست مدرنیته برویم که این نوع نگاه ممکن است در اجرا و عملیات ما را با مشکلاتی مواجه کند.
وی ادامه داد: اهمیت بحث جمعیت را کسی نمی تواند انکار کند لذا باید به صورت ویژه به این مساله توجه لازم صورت بگیرد.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.