به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به تبیین و تشریح فعالیت ها و کارهایی که آحاد جامعه به ویژه جوانان با امید به آینده، اقدام و عمل جهادی در ادامه مسیر انقلاب برای ارتقای اعتلای نظام جمهوری اسلامی پرداختند.
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی همتای جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران مقتدر، الزام های این جهاد بزرگ را بیان کردند.
در این سال ها از توانمندی های بی شمار جوانان ایران اسلامی به بهترین نحو برای پیشرفت و تعالی نظام استفاده نشد که در صورت بهره مندی از این مساله، شرایط کشور به مراتب بهتر از حال می شود.
بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر این دارد که جوانان با تقویت مسئولیت پذیری در وجودشان و آمادگی بیشتر، عهده دار مدیریت در سطوح کلان، میانی و پایینی کشور شوند به گونه ای که این قشر به طور کامل عَلم انقلاب را به دست گیرند.
هم چنین این بیانیه که هم چون چراغ راه مسئولان و مردم است، مقوله علم آموزی و پژوهش راهبردهای اساسی برای پیشبرد اهداف عالی نظام معرفی شد، چرا که امروزه علم از منابع قدرت و عزت محسوب می شود و انقلابی که قرار است در گام دوم عصری نو برای مردم به ارمغان آورد، باید به علم و پژوهش در دانشگاه، مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی توجه داشته باشد.

** جوانان در بیانیه گام دوم، عَلم داران انقلاب
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: جوانان ایران اسلامی ظرفیت و توانمندی های فراوان دارند، اما اکنون آن گونه که باید از این توانایی ها برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده نشده است.
احمد همتی افزود: ظرفیت های گسترده ایران اسلامی از بعد منابع انسانی به خصوص جوانان در بیانه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرارگرفته و بهره گیری مطلوب از آن ها ترسیم شده است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان سعی بر ایجاد اخلال در روند استفاده بهینه از توانمندی ها را در 40 سال گذشته داشتند، تصریح کرد: بیانه گام دوم انقلاب بر این نکته تاکید دارد که جامعه با بهره مندی از ظرفیت های موجود می تواند همه طرح ها و نقشه های استکبار جهانی و دشمنان نظام را خنثی کند.
وی با اشاره به اینکه محور رهنمودهای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوانگرایی استوار است، خاطرنشان کرد: در این بیانیه تاکید شده جوانان با تقویت مسولیت پذیری در وجودشان و آمادگی، مدیریت در سطوح کلان، میانی و پایینی کشور را برعهده گیرند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: جوانان در این بیانیه باید به طور کامل عَلم انقلاب را به دست گیرند.

** نهضت تولید علم در گام دوم انقلاب
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت هایی جوان گرایی، بیان کرد: نیروهای جوان باسوادتر از نسل گذشته و به دانش روز مسلط هستند و با انگیزه قوی و خستگی ناپذیر می توانند در راه رسیدن کشور به آرمان های بزرگ کمک کنند.
ابوالفضل حسن بیکی افزود: امروز جوانان باید به جایی برسند که کشور در هیچ مساله ای از دنیا عقب نماند و به سمت قله های پیشرفت حرکت کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهضت علمی جوانان ایرانی در 40 سال گذشته زبانزد و منجر به درخشش این قشر در جوامع بین المللی شده است.
همتی ادامه داد: نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی در کنار دفاع از آرمان های انقلاب، به تقویت بنیه علمی کشور توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه جوانان کشور ظرفیت های خوبی در زمینه های مدیریتی، علمی و خلاقیت دارند، اضافه کرد: به کارگیری قابلیت های این قشر در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده، چرا که تسریع بخش توسعه کشور است.
استاندار سمنان هم گفت: ادامه نهضت علمی از سوی جوانان در کشور در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بسیار فراوانی شده است که نخبگان جامعه به این مساله توجه کنند.
علیرضا آشناگر افزود: نهضت علمی که نسل اول و دوم انقلاب آغاز کردند باید در گام دوم انقلاب توسط نسل های جدید ادامه یابد.

** جوان گرایی لازمه دستیابی به اهداف کشور
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، جوان گرایی را از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب بیان و تصریح کرد: کشور با گذشت 40 سال از انقلاب باید به سمت اهداف بلند به منظور توسعه خیزبردارد که برای تحقق این هدف اجرایی شدن جوان گرایی لازم است.
حسن بیکی خاطر نشان کرد: مسئولان و مدیران اجرایی تجربه 40 سال گذشته را به جوانان انتقال دهند.
به گفته حسن بیکی، ظرفیت های امروز ایران اسلامی در نتیجه حضور دانشمندان جوان و جوان گرایی در کشور کسب شده است.

** جوانان موتور محرک تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند.
آیت الله سید محمد شاهچراغی ابراز داشت: مردم ایران همیشه از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دفاع و پشتیبانی کردند و همواره آحاد جامعه حامی واقعی منویات معظم له هستند.
امام جمعه موقت دامغان نیز اظهارداشت: جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اصلی ترین مخاطب بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هستند که باید توجه بیشتری به آن ها داشت.
حجت الاسلام محمد حسن رستمیان بیان کرد: فرصت سازی برای جوانان مقدمه پیروی از فرمان رهبر انقلاب است تا این قشر در میدان حاضر شوند.
امام جمعه موقت دامغان یادآور شد: مقام معظم رهبری این بیانیه را به عنوان خط مشی راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده نگاشتند که باید مردم و مسئولان، آن را فرا گیرند.

** سپردن مدیریت به جوانان در گام دوم انقلاب
استاندار سمنان گفت: دوره اول انقلاب با جوانان دیروز با افتخار گذشت، در ورود به چهل و یکمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید این نظام را به جوانان مومن، باجسارت و باانگیزه امروز تحویل داد.
آشناگر با بیان اینکه در گام دوم انقلاب رهبری امید زیادی به جوانان دارند، افرود: این رهنمودهای حکیمانه فصل الخطابی برای تمامی مسئولان و دولت ها است.
وی بیان کرد: الزام ها و راهکارهای عملی به منظور ورود جوانان لایق و باسواد به بدنه دولت فراهم شود.
آشناگر با اشاره به اینکه جوانان در ساختار سنتی نمی توانند رشد کنند، اضافه کرد: ساختارهای اداری و نظارتی کشور باید جوان شود.

** اعتماد به جوانان شرط توسعه کشور
فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان، به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری همواره به جوانان توجه ویژه داشته اند و دربیانیه گام دوم نیز بر ورود جوانان و استفاده از ظرفیت آن ها در حل مسائل و پیشبرد اهداف انقلاب تاکید کردند‌.
سرهنگ حمید دامغانی افزود: رهبران انقلاب اسلامی ایران به قشر جوان کشور توجه همیشگی و اعتقاد قلبی داشته و اعتماد عمیقی به جسارت و شجاعت های جوانان داشتند.
در مجموع به نظر می رسد جوانان باید در گام دوم انقلاب با بهره گیری از قابلیت های درونی، وابستگی کشور به بیگانگان را بیش از پیش کاهش داده و استقلال و خودکفایی در جنبه های گوناگون را برای این سرزمین خلق می کنند.
9891/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.