به گزارش ایرنا، یگان ها و نیروهای پیاده و موتوری شرکت کننده در آیین سان و رژه با عبور از مقابل جایگاه و تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا، بخشی از توانمندی های رزمی و دفاعی خود را به منظور حفظ و حراست از مرزها، تمامیت ارضی و دستاوردها، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، به منصه ظهور گذاشتند.
شماری از مردم مومن و همیشه در صحنه زنجان نیز با حضور در محل برگزاری این مراسم، بار دیگر وفاق، همدلی، اقتدار و آمادگی کامل و بالای نیروهای مسلح این استان را در دفاع از ملت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به نظاره نشستند.
حضور مردم و مسئولان موجب دلگرمی، انگیزه، ترغیب و تشویق هرچه بیشتر نیروهای مسلح زنجان شد و خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی نیز صحنه های زیبا، تماشایی و به یادماندنی که نشان از صلابت و توانایی این نیروها را داشت به تصویر کشیدند.
در این آیین، شماری از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، ایثارگران، فرماندهان نیروهای مسلح، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، حضور داشتند.
29 فروردین از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال 1358 به عنوان روز ارتش نام گرفت و از آن پس همه ساله گرامی داشته می شود.
فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان گفت: ملت و ارتش ازهم جدا ناپذیرند و معمار کبیر انقلاب در سال 58 به ارتش اعتماد کرد و این نیروی توانمند نیز در دوران دفاع مقدس با تمام توان مقابله کرد و پاسخ این اعتماد را داد.
امیرسرتیپ دوم علی مظهری در این آیین که به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد افزود: 29 فروردین یادآور حماسه آفرینی ها و رشادتهای ارتش جمهوری اسلامی است که در دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید و 162هزار جانباز و ایثارگر و هفت هزار آزاده تقدیم انقلاب و نظام کرد.
وی اظهارکرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی با تجارب کسب شده در دوران دفاع مقدس و اتفاقات رخ داده در منطقه و تکیه بر تجهیزات و امکانات از توانمندی و اقتدار کافی و لازم برخوردار است.
مظهری با بیان اینکه استکبار جهانی به سرگردگی آمریکا، هر روز در حال توطئه و دسیسه چینی است، افزود: امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، آماده برای دفاع از انقلاب و نظام است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.