به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان فارس که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، افزود: فارس در زمره استان هایی است که خواهان بازنگری در تخصیص سهم یک سوم استان های نفت خیز و گاز خیز از سه درصد درآمدهای حاصل از این ذخایر است.
وی بیان داشت: با در نظر گرفتن اینکه هدف از تخصیص این سهم، محرومیت زدایی از مناطق مد نظر است، از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم با توجه به اینکه تغییر ارقام قانونی، نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است، ستونی در کنار سهم یک سوم استان های نفت خیز و گاز خیز قرار گیرد تا باعث تعدیل سهم آنها شود و اعتبارات استان های گاز خیز با کاهش شدید رو به رو نشود.
استاندار فارس همچنین از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست توجه ویژه ای به تکمیل طرح های نیمه تمام با بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.
رحیمی بیان کرد: تبصره 19قانون بودجه در مورد واگذاری اینگونه طرح ها به بخش خصوصی است لیکن اجرایی نشدن کامل این تبصره به علت نوسانات ارزی و یا جذاب نبودن پروژه ها به لحاظ اقتصادی است که تلاش شده این جذابیت ها در پروژه های نیمه تمام ایجاد شود.
وی، استان فارس را شناسنامه ایران دانست و گفت: انتظار ما این است که کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به این استان که پایتخت فرهنگ و ادب، سومین حرم اهل بیت (ع) و مهد دانشمندان، ادبا و مفاخر ایران زمین است، توجه ویژه داشته باشند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه توجه به زوایای مختلف اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: اقتصاد، تنها دولتی یا خصوصی نیست بلکه بخش های دیگری هم وجود دارد و بیش از ۲۰ درصد اقتصاد کشور در سایر بخش ها رقم می خورد که باید در فرآیند اقتصاد محاسبه شود.
رحیمی، همچنین با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید، گفت: رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت را در پی خواهد داشت که امروز دغدغه همه مسئولان کشور است.
وی افزود: رونق تولید، نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که این مهم با مشارکت بخش خصوصی و یا پرداخت تسهیلات دولتی محقق می شود.
استاندار فارس، همچنین با تاکید بر اهمیت بازگشت تسهیلات پرداخت شده به افراد، گفت: این امر سبب مهیا شدن زمینه پرداخت مجدد تسهیلات به شمار دیگری از متقاضیان و ایجاد انگیزه در سپرده گذران نزد بانک ها می شود.

**سرعت اجرای طرح آزاد راه شیراز - اصفهان افزایش می یابد
استاندار فارس همچنین امروز (هفتم اردیبهشت) در حاشیه بازدید رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از طرح آزاد راه شیراز - اصفهان به خبرنگاران گفت: یکی از درخواست های ما از اعضای این کمیسیون این بود که طرح هایی را که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در بحث تخصیص بودجه و بازگشت سرمایه گذاری انجام شده به اقتصاد کشور در اولویت قرار دهند که آنها نیز در این زمینه قول مساعد دادند.
رحیمی ادامه داد: یکی از این طرح ها، آزاد راه شیراز - اصفهان است که با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی آن، بانک ها نیز قول مساعد برای پرداخت تسهیلات داده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به این حمایت ها و همچنین آورده موسسه خاتم الاوصیا که یکی از شرکت هایی است که در اجرای این طرح مشارکت دارد، پیش بینی می شود که در آینده سرعت اجرای پروژه افزایش یابد.
رحیمی افزود: بر اساس قرارداد، یک هزار و 200 میلیارد تومان هزینه اجرای آزاد راه شیراز - اصفهان است که سهم دولت پرداخت شده و با افزایش آورده شریک پروژه، سرعت کار افزایش خواهد یافت.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.