به گزارش ایرنا علیرضا صحراییان شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با محوریت منابع طبیعی و احتمال وقوع آتش‌ سوزی مراتع و جنگل‌ها، با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دوستداران و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی جهرم برگزار شد، افزود: مهمترین مرحله از پیشگیری در این گونه مسائل، بحث آموزش است که ستاد های تشکیل شده در بخش ها باید این مهم را در نظر بگیرند و کلاس های آموزشی برگزار کنند.
وی اظهار کرد: خط مقدم ما در شهرستان، دهیاران هستند که لازم است طی چند هفته آینده دوره‌های آموزشی تخصصی برای آن‌ها برگزار شود و آن‌ها نیز با همکاری اهالی دلسوز روستا، حافظ منابع طبیعی منطقه خود باشند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم خواستار آمادگی کامل ادارات منابع طبیعی و محیط زیست برای هرگونه اقدام احتمالی شد و بیان کرد: ادارات مربوط هرچه سریعتر امکانات مورد نیاز خود را تهیه کنند که در زمان بحران بتوانیم اقدامات سریع و به موقعی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه لازم است آتش بُر در برخی مناطق مستعد ایجاد شود، ابراز کرد: اداره راهداری نیز می‌بایست حذف علوفه کنار جاده‌ها را به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی های سهوی، در دستور کار قرار دهد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.