حجت الاسلام سید عبد المهدی موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: رفع خصومت و اختلاف در این خانواده ها با تلاش مقامات قضایی،امام جمعه مرودشت ، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری خیرین محلی نتیجه داد و پرونده قتلی که 6 سال قبل در مرودشت به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیاء دم به صلح و سازش انجامید.
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت: حدود6 سال قبل ،درگیری خانوادگی بین 2جوان،منجر به قتل یکی از طرفین دعوا گردید که با شکایت اولیاء دم پرونده پس از رسیدگی های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص گردید.
وی با قدردانی از خانواده اولیای دم افزود : خداوند برتری عفو وگذشت ، نسبت به بدیها و برخورد کریمانه و اغماض از آزار و اذیت دیگران را مورد تاکید قرار می دهد و حتی به مسلمانان مورد ستم واقع شده ، در مورد عفو و گذشت به آنها توصیه می کند تا برتری عفو را نسبت به مجازات عقوبت مورد تاکید قرار دهند.
این مقام قضایی ادامه داد: اگر انسان بخواهد دیگران را به اسلام دعوت کند باید مشکلات و مصیبت هایی را که به او می رسد تحمل کند و با صبر و حلم وشکیبایی و بردباری اجازه دهد تا همگان با روحیه احسانی و اخلاق کریمانه آشنا شوند.
معاون قضایی دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته با اخذ رضایت از اولیای دم تعداد 39 فقره قتل در استان فارس به مصالحه ختم شده است گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده های قتل و سایر جرایم و مرافعات خواهیم بود.
رئیس شوراهای حل اختلاف تصریح کرد : تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده های مصالحه از مهم ترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است .
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند،همچنین مسئولین محلی بویژه امام جمعه شهرستان،رئیس دادگستری مرودشت و خیرین تقدیر و قدردانی نمود.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.