به گزارش ایرنا امام جمعه مسجد جامع الخلیل و مدیر جامعه اسلامی مدینه العلوم اهل سنت خاش در اجتماع پرشور نمازگزاران روز عید سعید فطر در خاش با تبریک عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خالصانه مردم مومن و روزه دار در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدواریم پاداش یک ماه عبادت و بندگی و نماز و روزه در کنار دیگر فضایل این ماه مبارک مورد قبول خداوند قرار گیرد.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی افزود: روزه از عبادات بزرگ و ارزشمند مورد پسند خداوند متعال است.
وی با تاکید بر اینکه نماز نوعی خاص از تعظیم برای الله است تصریح کرد: خداوند مومنان را دوست دارد و حق بر این است که انسان ها او را فقط تعظیم و تکریم کنند.
وی بر اهمیت اطاعت از خدا و رسول اکرم(ص)، پرهیز از آزار و اذیت انسان ها، قتل و خون ریزی مردم مسلمان و غضب مال فرد دیگر تاکید کرد.
**رسیدن به سعادت نیازمند تقویت تقواست
امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز در جمع نمازگزاران روز عید فطر با تاکید بر نقش مهم تقویت تقوا در رسیدن مومنان به سعادت گفت: در قرآن کریم زندگی سالم، مبتنی بر اخلاق و عدالت اسلامی ترسیم شده است.
مولوی عبدالستار حسین زهی افزود: حاکمیت عدالت بر اساس آموزه های دینی در جامعه برابر با شکل گیری آرامش و امنیت برای مردم آن جامعه است.
وی اظهار داشت: فرصت طلبان به دنبال نا امن جلوه دادن دنیا و ایجاد تنش میان جامعه اسلامی و انسانی هستند و تقوا، ایمان و اجرای عدالت را نشانه رفته اند و تلاش می کنند جامعه را بیمار و عدالت را از آن سلب کنند.
** مومنان پاداش عبادت خود در ماه رمضان را می گیرند
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در خطبه های نمازعید فطر با تبریک این عید به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: عید فطر، روز گرفتن جایزه ‌هاست و مردم روزه ‌دار در این روز جایزه بندگی خود را از خداوند می گیرند.
مولوی عبدالصمد کریم زایی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و مشکلاتی که دامن گیر مسلمانان شده است گفت: هرگز اجازه نمی دهیم که شعائر الله مورد اهانت قرار گیرند.
وی تاکید کرد: استکبار جهانی، صهیونیست ها و دشمنان کوردل باید بدانند که خداوند متعال و لشکریان آسمانی، مخلوقات پروردگار و انسان های مومن و مسلمان برای حفظ اماکن اسلامی وارد عمل خواهند شد.
7310**7314**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.