به گزارش خبرنگار ایرنا یوستوس کمپر، دوشنبه در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با توجه به این پیوندهای فرهنگی، سفارت آلمان از اجرای برنامه های فرهنگی مشترک در شیراز استقبال خواهد کرد.

**افزایش مناسبات فرهنگی، بهبود روابط ملت ها را در پی دارد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار گفت: شورای اسلامی شهر شیراز از هرگونه مناسبات دیپلماتیک فرهنگی و اقتصادی با دیگر کشورها استقبال می‌کند.
سیداحمدرضا دستغیب،افزود: شورای پنجم شهر شیراز، دارای رویکردی فرهنگی است و با همین رویکرد از مناسبات دیپلماتیک دو جانبه در عرصه بین المللی استقبال می‌کند.
وی ادامه داد: افزایش مناسبات فرهنگی و اجرای برنامه‌های مشترک در این زمینه می‌تواند منجر به بهبود روابط بین ملت‌ها و آشنایی با فرهنگ، آداب و سنن یکدیگر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن تاکید بر لزوم افزایش ارتباط فرهنگی با سایر کشورها بیان داشت: برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک می‌تواند گامی موثر در هم افزایی و ارتباط با سایر کشورها باشد.
خواجه شمس الدین محمد شیرازی متخلص به حافظ، غزلسرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب پارسی است. وی حدود سال 726 هجری قمری در شیراز متولد شد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان خود فراگرفت و در علوم ادبی عصر خود، پایه ای رفیع یافت. این شاعر نام آور به ویژه در علوم فقهی و الهی تامل بسیار کرد و قرآن را با 14روایت مختلف از برداشت.
دیوان اشعار او شامل غزلیات، چند قصیده، چند مثنوی، قطعات و رباعیات است.
یوهان ولفگانگ فون گوته، شاعر، ادیب، نویسنده و سخنور مشهور آلمانی، در سال 1749میلادی در فرانکفورت آلمان تولد یافت. او یکی از کلیدهای اصلی ادبیات آلمان و جهان به شمار می آید.
گوته، شیفته خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی بود به گونه ای که دیوان 'غربی شرقی' خود را با الهام از افکار حافظ تدوین کرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.