روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گزارش روز یکشنبه خود به نقل از فریبرز رضا زاده بیان کرد: مجوزهای صادر شده، در زمینه‌ تولید محصولات کانی غیر فلزی، لاستیک و پلاستیک، غذایی و آشامیدنی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات است.
وی، افزود: همچنین در سال 97 با صدور 296 فقره پروانه بهره بهرداری صنعتی که برای آنها 29 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، برای سه هزار و 465 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
به گفته رضا زاده این واحدها در زمینه رشته‌های مختلف صنعتی از جمله، تولید محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات کانی غیرفلزی و تولید لاستیک و پلاستیک فعالیت دارند.
او اضافه کرد: بیشترین پروانه بهره برداری که در سال 97 در این استان در حوزه صنایع صادر شد متعلق به واحدهای تولید لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات کانی غیر فلزی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی است.
رضازاده ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده در بین صنایع مختلف این استان، واحدهای تولید لاستیک و پلاستیک بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص دادند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال 97 نیز 38 فقره پروانه بهره برداری معدنی با ظرفیت استخراج اسمی بیش از یک میلیون و 142 هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون 467 هزار تن در این استان صادر شد.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: با هدف کاهش میزان بیکاری، عزم دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه جزم است و با ثبت نام از متقاضیان در سامانه بهین یاب، بخشی از این تسهیلات از محل تبصره مورد اشاره با سود 12تا 14درصد بین مناطق محروم و غیر محروم مورد محاسبه و در ردیف پرداخت قرار می گیرد.
رضا زاده ادامه داد: این تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال، به نوسازی صنایع و طرح های نیمه تمام تخصیص داده شده که هم در توسعه این استان و هم در اشتغالزایی برای جوانان موثر است.
وی گفت: استان فارس با چهار هزار و 351 واحد صنعتی فعال، سرمایه گذاری حدود 102هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود یکصد هزار و 705 نفر از نظر تعداد در رتبه چهارم، به لحاظ اشتغال در رتبه هشتم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.