به گزارش ایرنا، میرهادی قره سید رومیانی چهارشنبه در بازدید از روند ساخت ساختمان جدید کارخانه پشم شیشه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: با توجه به اهمیت این کارخانه در کشور و منطقه و باتوجه به تاکید مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر سیاست های حمایتی در جهت حفظ و رشد اشتغال، منابع مالی لازم برای تکمیل این کارخانه تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: کارخانه فعلی نیز تا زمان آماده به کارشدن ساختمان جدید، به فعالیت خود ادامه می دهد و همزمان با فعالیتش، کار تکمیل ساختمان جدید انجام می شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کشور با برخی مشکلات بودجه ای مواجه هستیم اما از تکمیل این کارخانه حمایت خواهد شد.
در این بازدید که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس صورت گرفت، مدیرعامل شرکت پشم شیشه شیراز نیز گفت: 30 درصد عملیات احداث تاسیسات جدید این کارخانه انجام شده که در این مدت بحران اقتصادی امکان خرید محصولات و راه اندازی به وجود نیامده است.
سید احمدرضا دستغیب افزود: همه منابع این شرکت از منابع داخلی است در حالی که این مجموعه با مشکلات خرید خارجی و تامین مالی روبرو است.
کارخانه پشم شیشه شیراز در ورودی غربی شیراز در منطقه احمد آباد این شهر (پشت باغ جنت) قرار دارد و قرار است به منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل شود.
شرکت پشم شیشه ایران از سال 1343خورشیدی در تهران و از سال 1357در شهرک احمدآباد شیراز فعالیت خود را آغاز کرد.
پیش از این، مدیر وقت منابع انسانی، برنامه ریزی و توسعه شرکت و کارخانه پشم شیشه ایران واحد شیراز 26 آذرماه 96 گفته بود: به دلیل عدم تامین تسهیلات و امکانات ،قطعا انتقال کارخانه پشم شیشه از منطقه شهری به منطقه ویژه اقتصادی شیراز تا پایان امسال مقدور نخواهد بود.
حمیدرضا سمتی افزوده بود: ‌مدیرعامل سابق شرکت در کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز تعهد به جابه جایی کارخانه پشم شیشه تا پایان سال 96 داده بود اما به دلیل اینکه تسهیلات و امکانات تامین نشده قطعا انتقال کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز تا پایان سال جاری مقدور نخواهد بود.
وی در آن زمان درباره پیش بینی زمان بندی مورد نیاز برای انتقال کارخانه گفته بود: چیزی که مشخص است این موضوع است که تا پایان سال 96 نمی توان کارخانه را در مکان فعلی خاموش کرد، ولی تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 97عملیات انتقال کارخانه انجام شود.
وی اضافه کرد: مهمتر از مشخص کردن زمان بندی برای انتقال کارخانه ،تامین هزینه و اعتبار لازم برای انجام عملیات جابه جایی است و اگر این بودجه تامین نشود پایان سال آینده هم انتقال کارخانه انجام نخواهد شد.
سمتی ادامه داد: بودجه مورد نیاز برای انتقال کارخانه پشم شیشه و خرید تجهیزات جدید حدود 34 میلیارد تومان است و تاکنون هزینه های مورد نیاز برای عملیات جابه جایی از منطقه شهری به منطقه ویژه از هزینه های جاری شرکت صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: این کارخانه حداقل 65 درصد نیاز کل کشور را در زمینه پشم شیشه و ایزوگام تامین می کند و 146 نفر نیز در این محل به صورت مستقیم مشغول کار هستند و این کارخانه جز معدود واحدهای تولیدی کاملا به صرفه و سودده استان فارس است.
کارخانه پشم شیشه شیراز زیر نظر شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مدیریت می شود.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.