مردم شیراز علیرغم اینکه پنجم و ششم فروردین 98 دچار سیلی ویرانگر شدند که 21 تن کشته و ده ها نفر مصدوم برجای گذاشت با سایر اهالی فارس و به همراه تشکل های مردم نهاد این استان به یاری سیل‌زدگان استان لرستان شتافتند.
مدیر خیریه عطریاس نبوی استان فارس یکی از کسانی است که اکنون به همراه بسیاری از اهالی این استان در شهرهای سیل زده ‌ نظیر معمولان و پلدختر حضور یافته و در حال خدمت رسانی به مردم این مناطق است.
عباس عسکری شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از اهالی خطه فارس،اعضای تشکل های مردم نهاد و خیریه های این استان در حال حاضر در شهر معمولان و پلدختر حضور دارند و به هموطنانی که در این مناطق دچار سیل شده اند خدمت رسانی می کنند.
وی افزود: در پی بروز سیل در روزهای گذشته وضعیت دو شهر معمولان و پلدختر بسیار بغرنج است و حتی به گفته بومیان و اهالی محلی در بعضی روستاهایی که دسترسی‎های آنها قطع شده، علف در دیگ می پزند و به بچه ها و نوزادان می خورانند تا از گرسنگی تلف نشوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از منازل اهالی این مناطق سیل‌زده بطور صد در صد تخریب شده ،گفت: مددکاران خیریه عطریاس نبوی استان فارس چندین روز است که در این مناطق مستقر شده اند و روزانه بسته های البسه و خوراکی به نمایندگی از بهزیستی استان فارس در این مناطق توزیع می کنند.
مدیر خیریه عطریاس نبوی افزود: در حال حاضر 41 خانواده در شهر معمولان تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و اکنون وضعیت این خانواده ها بسیار وخیم است و 22 واحد مسکونی این مددجویان بطور کامل تخریب شده است.
عسکری ادامه داد: مواد غذایی،تن ماهی و کنسرو، فرش، موکت ،چادر مسافرتی،شیر خشک نوزاد، پتو، زیر انداز،داروهای سرماخوردگی بزرگسالان و کودکان، برنج و غلات از مایحتاج های ضروری آسیب دیدگان این منطقه است.
وی با بیان اینکه هلال احمر چادر در اختیار خانواده های آسیب دیده که منازل آنها تخریب و یا دچار خسارت شده قرار داده است اظهار داشت: با توجه به اینکه دمای هوای این منطقه در تابستان گاهی به 50 درجه سانتی گراد می رسد و گرما به اهالی فشار خواهد آورد امیدوارم کمک های خوبی توسط خیرین و نیک اندیشان استان فارس و سایر نقاط کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور انجام شود که منازل این افراد سریعا بازسازی شود.
وی با اشاره به اینکه خیریه عطر یاس نبوی استان فارس به صاحبان منازلی که در شهر معمولان و در پی سیل بصورت کامل تخریب شده مبلغ 500 هزار تومان کمک بلاعوض اعطا کرده،گفت: بسته های البسه و مواد غذایی نیز بصورت روزانه از سوی این خیریه بین این خانوارها توزیع می شود.
عسکری با تاکید بر این مطلب که بهتر است کمک های مردمی بصورت سازمان یافته به مناطق سیل‌زده کشور ارسال شود،افزود: لباس زیر زنانه و لوازم بهداشتی بانوان نظیر نوار بهداشتی ،مواد شوینده،لباس نوزاد از دیگر اقلام ضروری مورد نیاز آسیب دیدگان مناطق سیل زده لرستان است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.