این سازمان در بیانیه ای که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، تصریح کرده است: اقدام اخیر آمریکا گواهی بر توحش در خوی و خصلت حاکمان این کشور است که نه قانون برایشان مهم است و نه حقوق سایر ملت ها .
این بیانیه می افزاید: اقدام نابخردانه و مضحکانه دولت تروریست پرور ایالات متحده آمریکا که در ادامه سلسله اقدامات سخیف و غیر منطقی خود در عرصه بین الملل این بار با تروریستی اعلام کردن نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمود پیدا نمود موجب شد تا چهره منحوس استکبار و نیات شوم آن بیش از پیش برای جهانیان آشکار شد.
در بیانیه روابط عمومی بسیج رسانه فارس آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل 150 قانون اساسی کشور، به عنوان یکی از ارکان اساسی نیروهای مسلح کشور قلمداد شده که بر اساس حقوق بین الملل هیچ کشوری نمی تواند ارتش و دستگاه های رسمی کشور دیگر را بنا براساس امیال خود تروریستی اعلام کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از 40 سال پاسداری موفق از انقلاب و آرمانهای آن ، همچنان به عنوان یک نهاد پیشرو در تمامی مسائل مرتبط با فرهنگ، اجتماع، امنیت و ... مردم ایران و منطقه محبوب و مورد اعتماد عموم ملت شریف ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و حتی بین الملل است.
این بیانیه می افزاید: سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس به همراه تمامی مدیران مسئول ، سردبیران ،خبرنگاران، عکاسان و در مجموع اصحاب بسیجی رسانه استان ضمن محکوم نمودن قاطع این اقدام سخیف و غیرعاقلانه دولت آمریکا اعلام می کند، امروز جمعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 80 میلیون نفر است که حاضرند برای آرمانهای والای انقلابشان جان خود را فدا نمایند.
در این بیانیه آمده است: ما اصحاب رسانه های انقلابی استان فارس نظیر سایر اقشار ملت، تا آخرین نفس در کنار برادران سپاهی خود خواهیم بود و یک صدا اعلام می کنیم تا دنیا بفهمد که امروز همه ما سپاهی هستیم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین ماه جاری اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
ترامپ در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، نوشت: من امروز به‌طور رسمی اعلام می‌کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از 'قانون مهاجرت و ملیت'، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ازجمله سپاه قدس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.
اقدام کاخ سفید در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا با واکنش های گسترده ای داخلی و خارجی مواجه شد و بیشتر رسانه ها و شخصیت ها از آن به عنوان اقدام خصمانه، تشنج آفرین و احمقانه دونالد ترامپ یاد کرده اند.
پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران، سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و اظهار داشتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
حضرت آیت الله خامنه ای، کینه آمریکایی‌ها از سپاه را ناشی از همین مساله دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در سخنانی موضوع واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی را اقدام احمقانه و بی خردانه آمریکا برای حمایت از یک گروه جنایتکار در سرزمین های اشغالی دانست و گفت: سپاه مدافع آزادی در منطقه و در رأس مبارزه با تروریسم است.
عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز با محکوم کردن اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این هجمه دشمنان سبب محبوبیت روز افزون نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان مردم خواهد شد. ‌
بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، مردم این استان جمعه 23 فروردین پس از اقامه نماز جمعه اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی را محکوم می کنند.
ع پ / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.