گروه ها و نهادهای مختلف در استان فارس با هر گرایش سیاسی، اقدام آمریکا را محکوم کردند و این اقدام را نابخردانه و تجاوز آشکار به حقوق ملت ایران توصیف کردند.
در این راستا، بیانیه های جداگانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس، شورای اسلامی شهر شیراز و دادگستری کل استان روز پنجشنبه در اختیار دفتر ایرنا در شیراز قرار گرفت.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز استکبار جهانی توسط مردم تاسیس شد و با رأی مردم به قانون اساسی و هممچون ارتش قهرمان در انطباق با ایمان و مکتب و نه تنها برای حفظ و حراست از مرزها بلکه با رسالت مکتبی یعنی جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان طی اصل 150 قانون اساسی برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا ماند.
در بیانیه اصلاح طلبان فارس همچنین آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ضمن محکومیت حرکت دولت آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد را برخاسته از مردم دانسته و این عمل دولت حامی و موجد تروریست آمریکا را اقدامی نابخردانه علیه مردم سالاری و تجاوز آشکار به حقوق ملت ایران می داند.

** نشانه عصبانیت آمریکا از نقش آفرینی موثر سپاه
شورای اسلامی شهر شیراز نیز که 12 عضو آن از فهرست انتخاباتی مورد حمایت اصلاح طلبان و یک عضو آن اصولگرا است نیز در بیانیه ای اقدام آمریکا درباره سپاه پاسداران را محکوم کرد.
در بیانیه شورای اسلامی شهر شیراز در این باره آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یادگاران امام خمینی و نمادی از همراهی مردمی در بسط و انتشار آرمان‌های جهانی انقلاب، دفاع از مرزهای کشور، مقابله با تهدیدات داخلی و سازندگی ایران اسلامی است که در قالب اصل ۱۵۰ قانون اساسی شکل گرفت.
در ادامه این بیانیه آمده است: پاسداران عزیز در تمامی سالهای پس از انقلاب اسلامی سدی محکم در برابر تهاجم ایادی داخلی و خارجی استکبار و‌نظام سرمایه‌داری ایجاد کرده و با تقدیم ده‌ها هزار شهید، عرصه را بر مخالفان نظام اسلامی و خاک ایران عزیز تنگ کردند.
شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: اقدام خصمانه دولت آمریکا در اعلام نام سپاه پاسداران همیشه قهرمان در گروه‌های تروریستی ناشی از عصبانیت استکبار جهانی از همه جانفشانی‌های پاسداران سبزپوش در ۴۰ ساله گذشته در برابر امیال ایادی ظلم و جور است.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این بیانیه با تبریک ایام شعبانیه، میلاد حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار تاکید کردند:این اقدام خصمانه و خارج از عرف دیپلماتیک دولت آمریکا راه به جایی نخواهد برد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت‌های مردمی بیش از پیش همچون دژی محکم در برابر زیاده‌خواهی نظام سرمایه‌داری خواهد ایستاد.
شورای شهر شیراز تاکید کرده است: این اقدام ناجوانمردانه بیش از پیش قلوب مردم ایران را به هم نزدیک کرده و باعث ایجاد وحدت و همبستگی ملی شد.

** مهر تایید بر ناتوانی آمریکا دربرابر ایران اسلامی
همچنین دادگستری کل استان فارس با انتشار بیانیه ای اقدام اخیر امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گروه خودساخته تروریستی را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: بار دیگر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار دشمنی و عداوت خود را با مردم و نظام جمهوری اسلامی نمایان ساخت و با قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست خود ساخته گروه های تروریستی مهر تأییدی بر ضعف و استیصال خود و همپیمانانش زد.
دادگستری استان فارس در ادامه این اطلاعیه یاد آور شد : بی تردید پشت پرده چنین اقدام نابخردانه ای از سوی دولت آمریکا که به تحریک مرتجعین منطقه ای و رژیم غاصب صهیونیستی انجام شده است ناشی از شکست های پی در پی آمریکا و اذنابش در منطقه و پشتیبانی به حق سپاه پاسداران از مردم مظلوم سوریه ، عراق ، یمن ، لبنان و فلسطین و نقش کلیدی و فرا منطقه ای سپاه همیشه قهرمان در از بین بردن سایه شوم تروریسم در این کشورها است .
این بیانیه افزود: این در حالی است که سپاه پاسداران نه تنها یک نیروی نظامی بلکه نیروی مردمی همیشه در صحنه و برآمده از بطن مردم در راستای خدمت به ملت شریف است که نمونه بارز آن همت عالی این دلاور مردان در امداد رسانی به مردم در مناطق سیل زده کشور است.
دادگستری فارس در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین سپاه پاسداران در نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاه مستحکم حقوقی به پشتوانه قانون اساسی و رأی قاطع مردم به این قانون مادر است بنابراین دولت آمریکا با این اقدام نسنجیده و به دور از عقلانیت خود نه تنها سپاه پاسداران بلکه همه ملت ایران و تمدن پربار و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما را مورد توهین قرار داده که بی شک پاسخ این یاوه گویی را همچون گذشته از ملت شریف و همه آزادگان جهان خواهد گرفت.
در پایان این بیانیه آمده است: مجموعه قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان و همچنین جامعه حقوقدانان بسیجی استان فارس ضمن محکومیت اقدام توهین آمیز آمریکا در قرار دادن نام مقدس سپاه در لیست گروه های تروریستی و اعلام همبستگی با سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اقدام موهن را محکوم و با افتخار اعلام می نمایند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین ماه جاری اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
ترامپ در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، نوشت: من امروز به‌طور رسمی اعلام می‌کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از 'قانون مهاجرت و ملیت'، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ازجمله سپاه قدس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.
اقدام کاخ سفید در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا با واکنش های گسترده ای داخلی و خارجی مواجه شد و بیشتر رسانه ها و شخصیت ها از آن به عنوان اقدام خصمانه، تشنج آفرین و احمقانه دونالد ترامپ یاد کرده اند.
پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران، سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و اظهار داشتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
حضرت آیت الله خامنه ای، کینه آمریکایی‌ها از سپاه را ناشی از همین مساله دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در سخنانی موضوع واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی را اقدام احمقانه و بی خردانه آمریکا برای حمایت از یک گروه جنایتکار در سرزمین های اشغالی دانست و گفت: سپاه مدافع آزادی در منطقه و در رأس مبارزه با تروریسم است.
عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز با محکوم کردن اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این هجمه دشمنان سبب محبوبیت روز افزون نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان مردم خواهد شد. ‌
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.