پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در بخشی از این نوشتار به قلم محمد عسلی صاحب امتیاز و مدیر مسوول این روزنامه آمده است: در شرایطی که تمامی مردم ستمدیده و قهرمان ایران در مقابل سیل ویرانگر ایستاده اند و از جان و مال هموطنان سیل زده حفاظت می کنند کسی که بارها در سخنرانی ها و نوشته هایش دم از یاری ملت ایران زده و مردم ما را تشویق به شورش و ستیزه علیه نظام و انقلاب اسلامی می کند حتی به صورت لفظی با مردم سیلزده ما اظهار همدردی نمی کند و در عوض سپاه مردمی ما را در لیست تروریستی قرار می دهد.
سپاهی که از آغاز ظهور تاکنون کمر به خدمت مردم بسته و در جنگ و ویرانی های ناشی از سیل و زلزله و بلایای طبیعی جان بر کف ایستاده و تمام خطرات را بر دل پذیرا شده است.
شهدای نام آور و گمنامی تقدیم انقلاب کرده و امنیت امروز ما مدیون مجاهدت ها و تلاش های اوست.
آری ' اگر سپاه نبود، کشور هم نبود…' و آمریکا از همین قدرت وحشت دارد. قدرتی که توانست مقابل داعش، سلفی ها، وهابی ها و دیگر تروریست های تکفیری وحشت آفرین بایستد و ملت های سوریه، لبنان، عراق و یمن را نجات دهد.
تروریست هایی که با پول و جنگ افزارهای آمریکایی و حمایت های پیدا و پنهان آنها توانستند تا نزدیکی مرزهای میهن ما اردو بزنند و کشور و مردم ما را علناً تهدید کنند.
هیچ تعجبی ندارد که ترامپ دست به چنین اقدامی بزند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که رکن رکین نظام جمهوری اسلامی است در لیست تحریم قرار دهد زیرا سپاه اجازه نداده آمریکا به اهداف خود در سوریه، لبنان، عراق و یمن برسد و نه فقط موی دماغ آنان است بلکه مقابل تمامی قدرت و تجهیزات نظامی آنها سینه سپر کرده و آنها را به مبارزه طلبیده است.
امنیت کنونی مرزها و درون ایران قهرمان مدیون همین سپاهیان و بسیجیان جان برکف است.
وقتی آمریکا از تحریم های اولیه بر علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران طرفی نبست، صدام را برای جنگی فرسایشی تشویق، تحریک و تجهیز کرد.
جنگ به نیروهای نظامی ما مصونیت بخشید و آنها را برای دفاع در مقابل دشمنان و متجاوزان کارآزموده و با تجربه کرد. تحریم ها هم علی رغم فشارهای اقتصادی و معیشتی که مردم ما را ظالمانه در شرایط سخت زندگی قرار داد زمینه تسلیم پذیری و سازش را فراهم نکرد.
40 سال مقاومت مردم و دولت ایران درس بزرگی به آمریکا داد که ایران عربستان نیست. ایران کشوری است با سوابق تمدن چند هزار ساله. جنگ های بسیاری را از سر گذرانده و شکست و پیروزی هایی را تجربه کرده اما هر متجاوزی را بموقع سر جایش نشانده و با تروریست ها جنگیده و در میان ملت های مسلمان محبوب و مورد احترام است و اجازه نداده اند آمریکایی ها و صهیونیست ها آب خوش از گلویشان پایین رود.
آمریکا که در جنگ با سوریه، عراق، افغانستان و یمن خود را شکست خورده و ناکام می داند و یکی از اهم دلایل آن را حضور نیروهای سپاهی در حمایت از ملت های مسلمان این کشورها می بیند طبیعی است که سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کند و جای تعجب ندارد اگر جز این بود می باید تعجب کنیم. ترامپ جرأت و شجاعت جنگ نظامی ندارد.
ترامپ به واقع یک قمارباز حیله گر اقتصادی است که تمامی ارزش های انسانی و حقوق بشری را با پول و قدرت اقتصادی عوض می کند و حتی پایبند به قول خودش هم نیست چه رسد به قول های رؤسای جمهور قبل از خودش.
امروز بی آبروترین و کثیف ترین رئیس جمهور آمریکا در اذهان عمومی ملت های جهان همین ترامپ است این را رسانه های خودشان هم به کرات قلمی کرده اند.
اینان روی چنگیزها که از پلنگ تقاضای رقص می کردند را هم سپید کرده اند زیرا آنان شمشیرزنانی بودند که به قدرت نیروی بدنی و ساز و برگ های خود کشورها را فتح می کردند و دست به جنایت می زدند و جنگ رو در رو با مردمان داشتند. اما دولتمردان کنونی آمریکا که در رأس آنان امروز ترامپ قدرت نمایی می کند آنقدر خبیث و حقه بازند که علیرغم آن همه قدرت نظامی تن به نبرد روبرو نمی دهند و با تحریک متحدان فریب خورده خود جنگ های نیابتی را دامن می زنند و همانند انگلیسی ها جنگ مذهب علیه مذهب راه می اندازند و برادرکشی را تبلیغ و تشویق می کنند.
این است دیپلماسی دولتمردان آمریکا و متحدان آنها قسم ترامپ برای حمایت زبانی از مردم ایران که اخیراً آن هم کمرنگ شده چون مردم ما به آن توجه نکرده اند همانند همان قسم حضرت عباس و دم خروس است که اینک بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.
این عملکرد آمریکا، سپاه پاسداران را بیش از پیش در میان مردم و ملت های مسلمان محبوب می کند زیرا آمریکایی ها از هر کسی دفاع یا حمایت کنند، آنها را به تله تسلیم پذیری و سازش می اندازند و آبرویشان را می برند.
مشکل عمده ما همسایگان ترسو و تسلیم شده است که برای حفظ موقعیت خودشان تسلیم آمریکا شده اند. مشکل ما آمریکا نیست. مسلمان نماهای اشرافی دنیاطلب عربستانی است که چون شجاعت ایستادگی و قدرت نه گفتن ندارند، آمریکا را به پشت مرزهای ما آورده اند و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنند. برعکس کشورهای اروپایی که همدل و هم بسته یکدیگرند و با اتحادشان اقتصاد جهان را در دست دارند.
ای کاش می توانستیم همانند اروپا یک اتحاد مسلمانی ایجاد کنیم. ای کاش همسایگان ما از باج خواهی ها و قلدری های آمریکا درس می گرفتند.
منبع : روزنامه عصر مردم
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.