به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه فردیس ضمن گرامیداشت 13 آبان، سالروز تبعید امام (ره)، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، افزود: مذاکره هسته ای نشان داد که آمریکا برای ما و برای دنیا قابل اعتماد نیست و در هیچ کار دیگری مذاکره با آمریکا معنایی ندارد، ما یک بار در هسته ای مذاکره کردیم و امروز نتیجه آن را می بینیم.
وی اظهار داشت: کشور آمریکا در هر زمانی دشمنی خود علیه ایران را نشان داده و لازم است که مردم و دولتمردان ایران با ریزبینی و هوش خود با این دشمنی ها مقابله کنند.
وی گفت: در حال حاضر کمتر افرادی وجود دارند که خواهان دوستی و مذاکره با آمریکا باشند؛ حتی افراد بی دین و بی عقل هم به مذاکره و دوستی با آمریکا موافق نیستند.
ایمانی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا خود را به دیوانگی زده است، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا سعی دارد با غیرقابل پیش بینی بودن، از سایر کشور ها امتیاز و باج بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه ترامپ سیاست های راهبردی آمریکا را عمل می کند، گفت: گروه 'آی پک' پشت پرده دولت آمریکا است که سیاست ها را به دولتمردان دیکته می کند و دولت آمریکا همان سیاست ها را اجرا می کنند.
امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به استعفای 'بارزانی' گفت: آمریکا یک گروه مشاوره در کردستان عراق داشت که با سیاست های دولت مرکزی عراق و حمایت سایر کشور ها همچون ایران این موضوع به سرانجام نرسید.
ایمانی افزود: ترامپ به گفته های خود در دوران انتخابات عمل نکرده و دولت استکبار سعی دارد که در شمال سوریه و کردستان حکومت کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا کردها را در ساختار سیاسی عراق حفظ کند، گفت: قدم بعدی آمریکا حمایت شدید از ' حیدرالعبادی' است که ترمیم روابط عراق و عربستان سعودی را به همراه خواهد داشت؛ آمریکا سعی دارد عربستان در سرمایه گذارهای چشم گیر اقتصاد عراق تأثیرگذار شود و دولت عراق را در اختیار خود قرار دهند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.