به گزارش خبرنگار ایرنا،دکتر سعید نمکی سه شنبه درنشست خودبا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: موضوع بیماری فشارخون بالا به عنوان یکی از آسیب های حوزه سلامت در سطح کشور مطرح است و مقابله با این مشکل و همچنین بیماریابی و آگاه سازی اجتماعی نیازمند بسیج همگانی است.
وی همچنین بر جامعه محورکردن فعالیت های حوزه سلامت در زمینه هایی نظیر آموزش و پژوهش تاکید کرد و ابرازداشت : جامعه محور کردن حوزه سلامت به منزله تاکید بر پیشگیری و مقدم دانستن آن بر درمان و اجرای راهکارهای خودمراقبتی است .
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه توجه به اسناد بالادستی موجود در حوزه سلامت و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب راهگشای اجرای برنامه های وزارت بهداشت است گفت : برنامه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته در اجرای اولویت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
نمکی همچنین بر لزوم شناسایی عوامل خطرزا در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: دیابت و فشارخون از عوامل اصلی مرگ‌ و میر و خطرزا در حوزه سلامت است، اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری‌ها انجام شده که باید بیشتر فراگیر شود و گسترش یابد، بر این اساس برای مقابله با این بیماری‌ها استقرار نظام مراقبت بیماری‌های غیر واگیردار از اولویت‌های مورد تأکید در سال جاری خواهد بود.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بروز سیل در شیراز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ورود بهنگام و پایش امداد رسانی ها و اقدامات شایسته برای ارائه خدمات سلامت به مصدومان تقدیر کرد.
نمکی دراین زمینه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رسیدگی به مصدومان سانحه سیلاب و تلاش برای پشتیبانی خدمات بیمارستان ها را بی ادعا و کم نظیر خواند و گفت: تیم مدیریت ارشد دانشگاه طی روز گذشته تاکنون، به صورت کامل در صحنه خدمت رسانی به مصدومان حضور داشتند و از نزدیک عملیات خدمت رسانی را مدیریت می کردند.
دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم دراین نشست گفت: این دانشگاه با پیشینه غنی، کوشیده تا علاوه بر حوزه درمان، در حوزه های پژوهش و آموزش نیز به نحوی فعالانه عمل کند.
وی اولویت کنونی در حوزه سلامت را هدفمند کردن این دانشگاه عنوان کرد و از وزیر بهداشت خواست تا مجموعه سلامت فارس را در این زمینه و دستیابی به اهداف تعریف شده یاری کند.
6113 / 1876
دکتر نمکی وزیر بهداشت به همراه دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پایان این سفر و پیش از عزیمت به شیراز، در محل وقوع حادثه روز گذشته حضور یافت./
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.