علیرضا سیاهپور، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ترددها به وسیله 124 دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای اصلی ثبت شده است.
وی ادامه داد: بیشترین ترددهای انجام شده مربوط به محور شیراز – مرودشت، کمربندی شیراز و محور سعادت شهر است.
او اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 49 هزار تردد در محور مرودشت - شیراز ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس درباره حوادث منجر به فوت در جاده ای این استان هم گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی یعنی 25 اسفند 97 تاکنون 10 نفر در حوادث جاده ای استان جان باخته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یا کاهش نداشته است.
سیاهپور افزود: طی 48 ساعت گذشته نیز هیچگونه حادثه منجر به فوتی در محورهای استان روی نداده است.
او اظهار داشت: در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تاکنون هیچ تصادف و تلفاتی نداشته ایم.
وی با اشاره به پیش بینی بارش باران طی روزهای آتی گفت: تمام نیروهای راهداری به همراه ماشین آلات و تجهیزات از ابتدای آغاز طرح نوروزی در آماده باش کامل هستند و این آمادگی را طی روزهای آتی افزایش خواهیم داد.
سیاهپور افزود: ماشین آلات مستقر در محورها را نیز طی روزهای آینده به مکان هایی که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد منتقل خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانیم به سرعت وارد عمل شویم.
وی به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به توصیه های نیروهای راهداری و پلیس توجه کنند.
سیاهپور از رانندگان خواست که به هیچ وجه در شرایط خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی نکنند و در صورت خستگی در ایستگاه های شادی که در محورهای استان پیش بینی شده توقف کنند و پس از رفع خستگی مجددا به راه خود ادامه دهند.
استان فارس با 122 هزار و 608 کیلومترمربع مساحت و 20 هزارو 533 کیلومتر طول راه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اهمیت گردشگری و ترانزیتی از مهم ‌ترین استان‌های کشور در بخش حمل‌ و نقل جاده ای محسوب می‌شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.