مهدی امید بخش در نشست هم اندیشی رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان فارس با مدیرکل و معاونین این اداره در شیراز بیان کرد: همایش پایتختی کتاب، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و باشگاه کتابخوانی؛ سه کلان برنامه فرهنگی سال ٩٨ خواهد بود.
وی ادامه داد: امید است اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با تشریح این موضوع با شهرداری ها، فرمانداری ها و سایر ارگان های فرهنگی در این زمینه گام بردارند و گزارش برنامه ها و فعالیت های خود را برای معرفی شهر و روستاهای فعال خود در این زمینه ها اعلام کنند.
امیدبخش افزود: در صورتی که شهر یا روستایی بتواند از برگزیده های این جشنواره شود، امکانات مادی و معنوی بسیاری را برای شهر و روستای خود به ارمغان خواهد آورد.
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد:در سال گذشته شهر شیراز و صدرا و روستاهای کریشکی لارستان و جایدشت فیروزآباد با کمترین هزینه ها توانستند به این مهم دست یابند و از امکانات مادی و معنوی بسیاری که به آن ها داده شد بهره ببرند.
همچنین احمدرضا نداف مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این همایش گفت: صدور مجوز با حذف نهادهای موازی، به روال سابق برگشت و متقاضیان صرفاً بایستی از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به اخذ مجوز کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت ماه تمام مجوزهایی که متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به صورت یکپارچه از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.
مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در سال آتی از طریق سامانه این اداره کل مسابقاتی همچون مسابقه نماز و امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد.
وی به رؤسای شهرستان ها توصیه کرد ارتباط خود را با مؤسسات قرآن و عترت افزایش دهند.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.