به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا رضایی چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز افزود: پاسخ به شبهات و شایعه پراکنی های فضای مجازی در پیام رسان‌های بومی موفقیت آمیز نخواهد بود زیرا بستر اصلی ایجاد این شبهات در پیام رسانهای داخلی نیست.
وی بخش عمده روحانیون را انسان‌های واقع بین دانست و گفت: در بحث فضای مجازی که بسیاری از مدیران واهمه دارند که به آن وارد شوند بسیاری از روحانیون ورود پیدا کرده و اتفاقا در حوزه فرهنگ سازی نیز موفق عمل کرده اند.

** نیازمند بازنگری در رویه ها برای گسترش شادی در جامعه هستیم
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: برای گسترش شادی در جامعه نیازمند بازنگری رویه های نامطلوب گذشته هستیم چرا که در این موضوع، شاهد افراط و تفریط بوده ایم و در چنین شرایطی، مدیران از انجام کارهای فرهنگی بانشاط دلهره دارند.
رضایی گفت: شاد بودن جامعه یک اصل در مکتب اسلام است و در دوران بعد از اسلام با اجرای حاکمیت دینی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (س) توجه ویژه‌ای به شاد بودن جامعه شده است.
وی با اشاره به ترسیم الگوی مطلوب زندگی در زندگی بزرگان در طول تاریخ اسلام گفت: می توان کار حرام انجام نداد و جامعه را نیز شاد نگه داشت.

** تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، نیازمند گام شجاعانه
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان موسوم به گام دوم انقلاب ادامه داد: در این بیانیه، واقع گرایی به عنوان سرلوحه حرکت در دهه پنجم انقلاب عنوان شده است.
رضایی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر بازخوانی فراز و نشیب 40 ساله گذشته صورت گرفته که این مساله نیازمند روحیه ای شجاعانه و بدون ملاحظه کاری است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس حل موضوعات و چالش های خرد و کلان امروز جامعه را نیازمند اهتمام ویژه مسئولان دانست و گفت: باید قبول کنیم که همه ما مسئولان در طول چهار دهه گذشته دچار اشکالاتی بوده‌ایم و قطعا نمی‌توان در طول چهل سال با گفتمانی نو و به کارگیری افرادی که تجربه کار اجرایی و مدیریتی در اول انقلاب را نداشته اند ادعای نبود هیچگونه مشکلی را کرد.
وی عنوان کرد: امروز بعد از چهل سال آزمون و خطا دیگر ناکارآمدی و اشکال جایز نیست،لذا بازبینی در همه امور و خصوصا مباحث فرهنگی امر لازمی است که باید به جد دنبال شود.
رضایی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی یکسری افراط و تفریط هایی داشته‌ایم به گونه ای که امروز به جایی رسیدیم که مدیران برای انجام کار فرهنگی با ترس مواجه هستند.
وی با بیان اینکه امروز برخی مدیران شهری برای توسعه نشاط در جامعه با ترس و دلهره مواجه هستند، گفت: نباید از بیان واقعیت ها و اشتباهات گذشته هراس داشته باشیم زیرا بسیاری از ناهنجاری‌های امروز جامعه در پی تعصبات بی موردی است که در گذشته انجام شده و حتی در نتیجه آن مردم را نسبت به بسیاری از موارد بدبین کرده و لج و لجبازی را در جامعه گسترش داده‌ایم.
وی مشکلات فرهنگی که در جامعه وجود دارد را برگرفته از نگاه افراطی و تندروانه در مواجهه با مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: در منابع دینی آورده شده که احساس آرامش، امنیت و آسایش مردم از جمله وظایف حاکمیت دینی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس توسعه حس آرامش در جامعه را مهم دانست و تاکید کرد: شادی در جامعه تا رسیدن به خط قرمزها باید وجود داشته باشد و مسئولان نباید از توسعه شادی در جامعه هراس به دل راه دهند.
وی در ادامه اظهار داشت: کنسرت موسیقی هم اگر در چارچوب مقررات برگزار شود ایرادی ندارد و در همین حوزه نیز در مواقعی آن قدر افراط کرده و فشار می‌آورده‌ایم که نتیجه معکوس حاصل شده است.
رضایی تصریح کرد: می توان در قالب توسعه شادی در جامعه، حکومت دینی را محبوب‌تر کرد اما متاسفانه در بعضی مواقع نوع برخورد با جوانها در معابر و پارک ها نامناسب است در صورتی که انجام این نوع رفتارها اشتباه است و نیاز به بازبینی در این باره وجود دارد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.