عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در نشست شورای اداری اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: نداشتن مهارت برای ورود به بازار کار مهم‌ترین مشکل اساسی امروز نسل جوان است.
کازرونی اضافه کرد: با برنامه ‌ریزی درزمینه مهارت این افراد با توجه به شرایط شغلی استان می‌ توان به کاهش نرخ بیکاری کمک کرد.
وی یادآور شد: بدون توجه به مهارت و حرفه‌ آموزی دستیابی به اشتغال درهمه عرصه‌ها با مشکل روبرو می شود به همین دلیل تلاش بیشتر مسئولان برای تغییرنگاه بی تفاوت و در برخی مواقع منفی خانواده ها نسبت به آموزش های مهارتی و فنی ضروری است.
وی ادامه داد: این تغییر باید با استفاده از همه ظرفیت ها ازجمله هفته ملی مهارت ایجاد شود زیرا نگرش، دانش و مهارت منجر به شایستگی می شود و ازطرف دیگر یکی از راه های اجرایی شدن سیاست اقتصادمقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، ترویج آموزش های مهارتی و فنی بین آحاد جامعه است.
کازرونی اظهار کرد: درسال حمایت از کالای ایرانی ارتباط وبهره مندی ازظرفیت های صنایع وصنوف ازیکسو وظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای ازسوی دیگر دو بال پرواز برای رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.
کازرونی گفت: سیستم آموزش فنی و حرفه ای باید عیب یابی شود تا خروجی آن به اشتغال بیشتری منجر شود.
وی اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در سال جاری با همکاری کاریابی ها بر اساس نیاز بازار کار ارایه می شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.