به گزارش خبرنگار ایرنا،سورنا ستاری سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس افزود: هدف از ایجاد پارک علم و فناوری تأمین چنین محیطی است.
وی ادامه داد: در چهل سالگی انقلاب اسلامی تعداد شرکت های دانش بنیان کشور از چهار هزار و 200 مورد گذشته است.
ستاری افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از تمام پروژه‌های فناوری در حوزه های مختلف نظیرعلوم پزشکی حمایت می کنند و در ساختار پارک‌های علم و فناوری و در قالب ارائه تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها کمک مالی می شود.
وی اضافه کرد: از مرکز سلول های بنیادی بازساختی علوم پزشکی حمایت می شود و قرارداد 10 میلیارد تومانی در این باره با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شده و این دانشگاه جزو سه دانشگاه مورد حمایت در کشور است.
ستاری اظهار داشت: مرکز طب بازساختی و سلول درمانی فارس یکی از چهار مرکز بازساختی کشور است که در چهار کلانشهرتهران ،تبریز ،شیراز و کرمان با حمایت معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری احداث می شود که فاز اول مرکز طب بازساختی و سلول درمانی شیراز امروز افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: کار معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری این است که توسعه زیستی نوآوری و فناوری و شکل گیری اکوسیستم برای تبدیل دانش فنی به محصول و تجاری سازی آن به عنوان کامل کننده حلقه علمی کشور را دنبال کند تا تکمیل این روند سبب رشد شرکت های دانش بنیان شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: سهم فارس کمتر از 200 شرکت احراز صلاحیت شده است که به نسبت کشور قابل قبول نیست
هرچند که بیش از هزار شرکت،واحد فناور و استارت آپ در فارس فعالیت می کند که باید بحث احراز صلاحیت دانش بنیانی این شرکت ها در دستور کار قرار گیرد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف بازدید از شرکت های دانش بنیان و شرکت در آیین افتتاح طرح های نوآورانه، سه شنبه 14 اسفند 97 وارد شیراز شد.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.