به گزارش ایرنا، مهدی توتونچی روز دوشنبه در سومین روز از مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و نخستین مدرسه زمستانی فناوری‌ های نوین پزشکی در بوشهر افزود: دستیابی به دانش سلول های بنیادی برای نخستین بار در سال 2006 در دنیا انجام شد و 2 سال بعد دانشمندان ایرانی به این دانش دست یافتند و امروز در این دانش حرفی برای گفتن دارند.
وی بیان کرد: محققان ایرانی در زمینه استفاده از سلول های بنیادی که نقش خود تجدیدی و قابلیت تبدیل شدن به انواع سلول ها را دارند همگام با سایر کشورهای پیشرفته حرکت می کنند.
توتونچی گفت: در زمان حاضر از سلول های بنیادی مغز استخوان و خون بند ناف برای درمان سرطان ها از جمله سرطان خون و بیماری های خونی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: سلول های بنیادی از منابع مختلف جنینی تا بافت های بزرگسالان تولید می شود.
دبیر سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر گفت: هدف از برپایی سومین مدرسه زمستانه سلول های بنیادی ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان با علوم جدید سلول های بنیادی، مهندسی بافت، فناوری های نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و هدفمند کردن ایده های خام آنهاست.
ماریا ظهیری افزود: دانشگاه ها برای ترویج علمی این فناوری ها نقشی مهم می توانند داشته باشند و در کنار آن شکل گرفتن انجمن های علمی و ارتقای کار تیمی لازم است.
وی ادامه داد: تلاش می شود کنگره ملی و بین المللی سلول های بنیادی در سال آینده در بوشهر برگزار شود.
سومین مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و نخستین مدرسه زمستانی فناوری‌های نوین پزشکی ازچهار اسفندماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آغاز و تا هشتم اسفند ادامه دارد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.