احسان آقایی، شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه طوبای زرین در شیراز اظهار داشت: براساس طرح توسعه موزه هنرهای معاصر به دیگر نقاط کشور از جمله شیراز، مراکز استان ها باید از موزه هنرهای معاصر برخوردار باشند، این طرح دو سویه است و مسئولان فرهنگی باید آن را پیگیری کنند.
وی افزود: افزایش حوزه گردشگری یکی از مواهب تاسیس موزه هنرهای معاصر در شیراز است، بنابر این باید فضایی به آن اختصاص یابد که در دسترس همگان باشد.
این در حالی است که شهردار شیراز پیش از این در خردادماه 97 اعلام کرده بود که موزه‌ هنر‌های معاصر شیراز در یکی از بهترین نقاط این شهر در زمینی به مساحت 14هکتار به‌صورت باغ ‌موزه و با 2 هدف حفظ و جمع‌آوری آثار هنری و نیز تقویت محور گردشگری ساخته خواهد شد.
حیدر اسکندرپور، همچنین از اعلام آمادگی سرمایه ‌گذار در این طرح سخن گفته بود که به گفته وی نقشه‌های اولیه ساخت این موزه آماده شده است و بودجه آن نیز از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود، همچنین طرح نهایی آن به مسابقه گذاشته خواهد شد.
پیش از این و در دهه 40 خورشیدی نیز معمار و هنرمندی فنلاندی 'الوار آلتو' پس از سه سال تلاش، سه ماکت و یک ماکت اتود، افزون بر 150 اسکچ و طراحی و سیصد و اندی نقشه معماری و جزییات اجرایی را برای موزه هنرهای معاصر شیراز فراهم کرد که با مرگ او، سایت پروژه به منازل مسکونی اختصاص یافت.

** موزه هنرهای معاصر تهران تابستان آینده آماده می شود
مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه این گفت و گو در مورد تعطیلی موزه هنرهای معاصر تهران نیز بیان داشت: تعمیرات و آماده سازی این موزه تا تابستان سال 98 ادامه خواهد داشت.
وی افزود: روند بهسازی و تعمیرات به دلیل ساختار ویژه موزه‌ها با حساسیت صورت می‌گیرد و به همین سبب، قدری زمان‌ بر است.
آقایی، همچنین در باره گنجینه آثار این موزه که تخمین زده می شود ارزشی معادل 10 میلیارد دلار دارد، بیان کرد: گنجینه آثار موزه در جای خود قرار دارد و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند، همچنین هیچ یک از آثار موزه هنرهای معاصر تهران در اختیار موزه های دیگر قرار نگرفته است.
مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در باره برپایی همزمان نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی فجر در سراسر ایران، گفت: تمرکز زدایی باعث می شود یک جشنواره در کل کشور توزیع شود و درگیری افراد با یک جشنواره، ضامن موفقیت‌های بیشتر آن است.
وی، گسترش جشنواره های هنری را زمینه‌ای برای افزایش درک و دریافت هنری خواند و گفت: مشاهده تبلیغات جشنواره‌ای در سطح شهر ناخودآگاه باعث تغییر نگرش مردم به جشنواره ها می‌شود.
جشنواره هنرهای تجسمی فجر از بیست و هشتم بهمن ماه تا 9 اسفندماه 97 در پنج نگارخانه شیراز برقرار است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.