به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حیدر زاده، چهارشنبه در بازدید از بخش های مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان حافظ شیراز، افزود: بیشترین مرگ و میر نوزادان متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و کرمان است.
وی بیان داشت: ارتقای کیفیت خدمات سلامت به مادران و نوزادان و بازنگری دستورالعمل ها از اقدام های مهم و ضروری این وزارتخانه در بهبود شاخص های حیاتی ملی است و همچنین تلاش شده با بررسی عملکرد گروه نوزادان و ارایه راهکارهای مناسب، خدمات لازم برای کاهش مرگ و میر نوزادان ارایه شود.
حیدر زاده، سلامت مادر و نوزاد را یکی از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و گفت: این وزارتخانه با اجرای برنامه های مختلف از جمله شناسایی مشکلات مادران باردار و برگزاری کارگاه بهبود کیفیت در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان، تلاش می کند.
رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، ضمن ابراز رضایت مندی از نحوه خدمات رسانی به نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حافظ از سامانه کشوری ثبت موالید موسوم به ایمان این مرکز درمانی نیز بازدید کرد.
حیدر زاده همچنین بر استفاده بهینه از سامانه یاد شده و تهیه آمارهای لازم از میزان نوزادان متولد شده با ناهنجاری، و ثبت دقیق شاخص های متولدان زیر 28 هفته تاکید کرد.
مدیر بیمارستان حافظ شیراز هم در این بازدید گفت: این مرکز آموزشی درمانی، شامل 2 بخش مراقبت های ویژه نوزادان با 23 تخت و یک بخش فتوتراپی (نور درمانی) با 9 تخت بستری است.
محمد کاظم رحیمی افزود: در بخش های نامبرده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفسی برای نوزادان نارس استفاده و خدمات احیا به اینگونه نوزادان ارایه می شود.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.