به گزارش ایرنا، بابک دایی، دوشنبه در نشستی خبری اضافه کرد:درآمد مالیاتی استان بالغ بر دو میلیارد و 237 میلیون تومان مصوب که طی 10 ماه امسال یک هزار و 712 میلیارد تومان آن محقق شد.
او اضافه کرد: مجموع اعتبارات جاری، عمرانی و تملک دارایی استان یک هزار و 275 میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد:10 هزار و 225 نفر شاغل حقوق بگیردر استان فارس هستند که طی 10 ماهه امسال 332 میلیارد تومان حقوق و مزایا به این افراد پرداخت شد؛ در زمینه اسناد خزانه اسلامی نیز 669 میلیارد تومان به استان فارس اختصاص یافت که از این میزان 374 میلیارد تومان اسناد خزانه طرح‌های ملی و 295 میلیارد تومان نیز اسناد طرح های استانی است.
دایی بیان کرد: صادرات استان فارس طی 10 ماه امسال 214 میلیون دلار بوده است و واردات به استان نیز طی این مدت 83 میلیون دلار است.
وی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری را یکی از دستاوردهای مهم این سازمان بیان کرد و گفت:بیش از 300 فرصت سرمایه گذاری در استان با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد دلار شناسایی شده است و 130 هیات سرمایه گذاری خارجی در استان پذیرفته شده اند که 50 مورد از این هیات ها تنها طی سال 96 به استان فارس مراجعه کردند.
او اضافه کرد:دو میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس مصوب شده است که یک میلیارد و 200 میلیون دلار آن مربوط به سه سال اخیر است.
دائی اضافه کرد:بیش از یک میلیارد و هشت میلیون دلار طی سال 96 در استان فارس جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفت و استان فارس از این لحاظ استان برتر کشور بود البته هدف سرمایه گذاری در استان فارس 555 میلیون دلار بود.
مدیر کل اقتصاد و دارای فارس درباره طرح های سرمایه گذاری خارجی گفت: بیش از 70 درصد پروژه های خارجی مربوط به طرح های انرژی های خورشیدی است و کشورهایی نظیر چین، بلژیک ،اتریش ،مالزی و قطر در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کرده اند.
دائی اضافه کرد: از سال 1381 تاکنون بیش از 25 طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس افتتاح و بهره‌ برداری شده است که یکی از این طرح ها 300 نفر اشتغال زایی دارد البته کل جذب سرمایه گذاری های خارجی از سال 81 تا کنون در استان 980 میلیون دلار است.
وی عنوان کرد: طی شش سال اخیر 11 طرح تامین مالی خارجی شده‌اند هفت طرح سه میلیارد دلار تامین اعتبار و گشایش داشتند و سه میلیارد دلار دیگر نیز در صف گشایش اعتبارات ارزی خارجی (فاینانس) است.
دایی با بیان این که تولید سرانه استان فارس 12 میلیون تومان است اضافه کرد: میزان مشارکت در این استان 40٫7 درصد ، بیکاری در پاییز امسال 8.7 دهم درصد و تورم تا پایان آبان ماه 14.5 درصد عنوان شده است.
او با بیان این که نسبت مصارف به منابع در استان فارس نیز تا انتهای دی ماه 81 درصد است، بیان کرد: جمع سپرده گذاری های استان فارس تا انتهای دی‌ ماه امسال 59 میلیون میلیارد تومان و میزان تسهیلات اهدایی نیز 38 میلیون میلیارد تومان بوده است.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.